تقدیر از فارغ التحصیلان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، فارغ التحصیلان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن دوره‌ای فارغ التحصیلان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با حضور فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال‌های گذشته این گروه از سوی انجمن فارغ التحصیلان و مدیریت گروه زبان و ادبیات فارسی در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، عبدالصمد، معاون دانشگاه داکا، چاوشی، سفیر و سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران، سیف الاسلام خان، رئیس انجمن فارغ التحصیلان زبان و ادبیات فارسی، ممیت الرشید، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه و پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی سخنرانی کردند.

میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی را فراتر از یادگیری یک زبان خارجی دانست و با توجه به عمق و عقبه تاریخی و فرهنگی زبان فارسی، یادگیری این زبان را دروازه ورود به معارف قرآنی و حکمت و عرفان اسلامی توصیف کرد.

وی از فارغ التحصیلان زبان و ادبیات فارسی خواست از مطالعه و یادگیری بیشتر زبان فارسی و انس و الفت با این زبان شیرین و جذاب در دوران بعد از فارغ التحصیلی کناره گیری نکنند و به صورت‌های مختلف نظیر مطالعه کتب فارسی، تماشای فیلم‌های فارسی و مراجعه به وبسایت‌های اینترنتی زبان فارسی اشتغال به یادگیری و مطالعه زبان فارسی را همچنان ادامه دهند.

میرمحمدی خواستار شد: با توجه به پیوند زبان فارسی با تاریخ قرون گذشته بنگلادش، توجه به آموزش این زبان به دانشجویان رشته تاریخ دانشگاه هم مورد توجه قرار گیرد.

وی از فارغ التحصیلان زبان فارسی دعوت کرد با رایزنی فرهنگی ایران در ارتباط و همکاری بیشتر باشند و از کتابخانه این نمایندگی که سرمایه ارزشمندی برای دانشجویان و دانش آموخته‌های زبان فارسی است، هر چه بیشتر استفاده کنند.

همچنین، در این مراسم از چند دهه خدمت خانم شمیم بانو، استاد زبان فارسی مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه داکا که به افتخار باز نشستگی نائل آمده است با تقدیم لوح یادبود قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 1745801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha