افتتاح معبد در محل مسجد «بابری» لکه ننگی بر پیشانی هند است

وزارت امور خارجه پاکستان، ساخت و تقدیس معبد «رام ماندیر» در محل مسجد تخریب شده بابری در آیودیا را محکوم کرد و گفت که این معبد مانند لکه ننگی بر چهره دموکراسی هند در زمان‌های آینده باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dawn»، وزارت امور خارجه پاکستان، ساخت و تقدیس معبد «رام ماندیر» در محل مسجد تخریب شده بابری در آیودیا را محکوم کرد و گفت که این معبد مانند لکه ننگی بر چهره دموکراسی هند در زمان‌های آینده باقی خواهد ماند.

«نارندرامودی»، نخست وزیر هند، روز گذشته (دوشنبه ۲ بهمن) معبدی را که مظهر پیروزی سیاست ملی‌گرایانه هندوی اوست افتتاح کرده و حامیانش را در شروع غیررسمی مبارزات انتخاباتی مجدد خود در سال جاری تشویق کرد.

مودی با لباس سنتی طلایی رنگ، از بت سنگی سیاه خدای رام در قلب معبد ۵۰ متری که در مسجد تخریب شده بابری در سال ۱۹۹۲ توسط متعصبان هندو ، ساخته شده است، رونمایی کرد.

برای حزب حاکم «بهاراتیا جانات» مودی، افتتاح معبد رام نقطه عطفی در مبارزات چند دهه‌ای برای همسو کردن حکومت کشور با اعتقاد اکثریت آن است.

وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: تحولات ۳۱ سال گذشته در هند که منجر به برگزاری مراسم امروز شد، نشان دهنده قطبی‌گرایی رو به رشد در هند است.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات جنبه مهمی از تلاش های جاری برای به حاشیه راندن اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مسلمانان در هند را نشان می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: فهرست رو به رشدی از مساجد، از جمله مسجد گیانواپی در بنارس و مسجد شاهی در ماتورا، وجود دارد که با تهدیدات مشابهی برای هتک حرمت و تخریب مواجه هستند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: موج فزاینده ایدئولوژی «هندوتوا» در هند «تهدیدی جدی» برای هماهنگی مذهبی و صلح منطقه‌ای است.

در این بیانیه آمده است: رؤسای دو ایالت بزرگ هند، اوتار پرادش و مادهیاپرادش، در سابقه خود از تخریب مسجد بابری یا افتتاح «معبد قوچ» به عنوان اولین گام برای بازپس گیری بخش هایی از پاکستان یاد می کنند.

این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواست تا به اسلام هراسی فزاینده و جنایات ناشی از نفرت در هند توجه داشته باشد و از سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد تا نقش خود را در نجات میراث اسلامی در هند در برابر گروه‌های افراطی ایفا کرده و از حقوق مذهبی و فرهنگی اقلیت‌ها محافظت کنند.

پاکستان در این بیانیه از دولت هند خواست که امنیت اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان و اماکن مقدس آنها را تضمین کند.

کد خبر 1745853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha