ویژه برنامه «فجرانه» با هدف امید آفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب برگزار می شود

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر اراک با هدف امید آفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب ویژه برنامه «فجرانه» را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایرا ن و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

رهبر انقلاب در جلسه دیدار با اعضاء ستاد برگزاری دهه فجر سال ۷۱ فرمودند؛ دهه ی فجر، حادثه ی بزرگ و ذوابعادی است. بنابراین، معرفی این حادثه، به هر شکل که بشود، یک حسنه و بلکه یک فریضه است.

همچنین ایشان در سخنرانی دیگری(دی ماه ۶۹ )بر لزوم خارج شدن برگزاری جشن این ایام از صورت دولتی تاکید نموده و بر لزوم تبیین محتوای ایام دهه فجر و روزهای پیروزی انقلاب برای نسل جوان در ایام این دهه تاکید نموده اند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جامعه هدف خود که بیشتر جوانان و نوجوانان هستند به بیانات مقام معظم رهبری لبیک گفته و وارد میدان عمل شدند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پای کار انقلاب

مرتضی انقانی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به عنوان مسئول کمیته مساجد دهه فجر، با بهره مندی از ظرفیت عظیم شبکه مساجد استان، در راستای تعظیم و مردمی سازی ایام دهه فجر تلاش می کند.

وی با بیان اینکه این ستاد، ضمن طراحی مجموعه ای از برنامه های متنوع مردمی جهت برپایی هر چه با شکوه تر جشن انقلاب، به وظایف خود عمل می نماید، ادامه داد: ما در کانون های مساجد با بهره مندی از ظرفیت های رسانه ای موجود، در جهت اطلا ع رسانی، مستند سازی و فرهنگ سازی، اقداماتی را انجام خواهیم داد.

انقانی هدف از این برنامه ها را برپایی هر چه با شکوه تر جشن پیروزی انقلاب به عنوان مهمترین مناسبت ملی کشور و انعکاس خارجی آن در عرصه بین الملل، نشان اقتدار و مردمی بودن نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: اجرای باشکوه جشن انقلاب با تاکید بر نقش بی بدیل مردم و گرامیداشت ایام ماههای رجب و شعبان از دیگر اهداف برنامه های امسال است.

مسئول کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انتقال مفاهیم و ارزش ها انقلاب اسلامی به نسل نو، فراهم آوردن زمینه انس و الفت مردم با آموزه های اصیل انقلاب و مسجد، ایجاد شور و شوق انقلابی و تقویت عزت نفس ملی و بهره مندی عادلانه تمام محلات و مناطق شهری و محلات از امکانات برگزاری جشن انقلاب از دیگر اهداف برنامه های این ایام است.

وی با بیان اینکه کلیه  مساجد مجری در خصوص اجرا، مستند سازی و گزارش دهی برنامه های ابلاغی مسئول هستند، اظهار داشت: ارسال گزارشات مربوط به فعالیت های مسجد در دهه فجر از طریق نماینده صورت خواهد گرفت.

محورهای جشنواره فجرانه چهل و پنجمین بهار انقلاب

انقانی با بیان اینکه جشنواره فجرانه در بخش های قرآن کتاب انقلاب، مسجدآذین، حرف حساب، سهم من، کتابخوانی چُغُک، آوای انقلاب(سرود)، نور افشانی، جهاد تبیین، ورزشی، نقاشی  و رنگ آمیزی، عکاسی (شکوه حضور) و روزنامه دیواری برگزار می شود، ادامه داد: در بخش قرآنی برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم با تمرکز بر آیات مرتبط با انقلاب اسلامی، برگزاری جلسات ختم قرآن و شبی با قرآن(مسجد پایگاه قرآن) با هدف دعا و برکت برای کشور و ملت در چهل و پنج سالگی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در شب های دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش آذین بندی به زیباترین، پرشکوه ترین، خلاقانه ترین و متفاوت ترین،  نوجوانانه ترین و  کم هزینه ترین آذین بندی جوایزی اهداء می شود، ادامه داد: همچنین از بهترین عکس هایی که برای دبیرخانه کمیته مساجد دهه فجر ارسال شده است بصور ت جداگانه داوری و تقدیر به عمل می آید.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین با بیان اینکه حر ف حساب در دو بخش محتوا ی پلاکارد شامل: عکس نوشت و پیام کوتاه و شعار برا ی راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می شود، اضافه کرد: به بهترین آثار رسیده، پس ازداوری عکس ها جوایزی تعلق میگیرد.

مسئول کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسابقه «سهم من» در مقابله با تلا ش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلا ب طراحی شده است، خاطر نشان کرد: هر یک از شرکت کنندگان به معرفی دستاوردی از انقلاب یا یکی از پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف درقالب یک ویدئوی یک دقیقه ای می پردازند که جذابترین آثار تقدیر خواهند شد.

مسابقه کتابخوانی، ویژه اعضاء نوجوان کانون ها

انقانی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی گفت: این مسابقه از کتاب چغک ویژه اعضاء نوجوان کانون ها و در گروه سنی۱۳تا ۱۹سال است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تاکید بر اینکه  جهاد تبیین یکی از مهمترین بخش های برنامه ها است، گفت: ائمه محترم جماعات، مدیران کانون های مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج و افراد فعال انقلابی در مساجد به ایراد سخنرانی کوتاه از دستاوردهای انقلاب در دهه فجر بپردازند.

این مقام مسئول در ادامه به نزدیکی انتخابات اشاره کرد و گفت: مسابقه روزنامه دیواری با هدف توصیه به حضور مردم درانتخابات مجلس شورای اسلامی، سربازان راه روشن سلیمانی (با نگاه انتقام حادثه ترویستی کرمان)، پیروزی خط مقاومت در غزه، زن وخانواده با تاکید نقش مادری به عنوان مهمترین نقش درعالم خلقت واستوانه های انقلاب (بنیانگذار انقلاب، امام خامنه ای، شهید بهشتی، شهید مطهری) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1745894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha