مشروعیت نظام به رأی مردم گره خورده است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در پی حل مشکلات مردم باشیم، باید دیگران را اقناع کنیم که امروز حضور پای صندوق‌های رأی بزرگ‌ترین خدمت به اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   آیت الله صادق آملی لاریجانی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از علما و روحانیون شهرستان ساری در مسجد جامع ضمن تبریک بمناسبت خجسته میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع)، اظهار کرد:  افتخار ما شیعیان این است که بر روی طریق امامت و ولایت هستیم طریقی که تفسیر قرآن است.

 وی با بیان اینکه قرآن بدون امامی که مفسر و روشنگر قرآن باید برای ما قابل فهم نیست و این مضمون آیات متعدد است که از طرق مختلف برای ما نقل شده است، افزود: در روایات متعددی داریم علی مع القرآن و القرآن مع علی درک این روایت با توجه، تامل و تعمق در معنای قرآن و امام محقق می شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قرآن مراتبی دارد آنچه که از کتابت قرآن می خوانیم و از صوت قرآن می شنویم یک مرتبه از قرآن است، گفت: قرآن برهمه ی مراتب دلالت دارد. فهم و درک حقایق قرآن باید مورد توجه باشد.

مشروعیت نظام به رأی مردم گره خورده است

وی یکی از افتخارات انقلاب اسلامی بلکه اصلی ترین افتخار نام  این که بر مدار ولایت است، افزود: در اصل دوم قانون اساسی آمده که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر توحید و امامت است که امامت و ولایت ائمه اطهار(علیهم السلام) رکن رکین نظام است، به فرموده امام راحل بحث ولی فقیه دنباله ولایت ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نظامی که اساسش برتوحید، معاد، اجتهاد و امامت است این نظام برای بقای خودش به جهاد نیاز دارد، گفت: اهلیت نظام جمهوری اسلامی این نیست که نظام شاهنشاهی ظالم رفت و این نظام آمد بلکه این است که انقلاب اسلامی آثاری بی‌بدیل در دنیا خلق کرد.

مشروعیت نظام به رأی مردم گره خورده است

وی با بیان اینکه در فلسفه سیاسی مخصوصا آنچه که در غرب درجریان است یک مسئله مهمترین است، آن هم اینکه مقصود از الزام سیاسی این است که چرا باید از یک حکومت اطاعت کنیم و ادامه داد: گاهی ممکن است که رای حداکثری اخلاقی و عقلانی نباشد، الان آمریکا با اینکه سرو صدای عدالت سیاسی‌اش عالم را پر کرده اما نتیجه‌اش دفاع از یک رژیم کودکش است، با رای اکثریت سرکار آمدند اما نتیجه این شده است.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: اگر از نظر فکری نظری و فلسفی نگاه کنیم نظام جمهوری اسلامی نظام جدیدی در پاسخ به این سوال (که چرا بایداز حکومت اسلامی اطاعت کنیم) مطرح کرده پاسخ رهبری به این سوال این است که مشروعیت حکومت اسلامی، الهی است اما مقبولیت و فعلیت به رآی مردم است.

وی بیان کرد:  امام راحل واقعا به حضور مردم عقیده داشت و تمام تلاشش این بود که نظام جمهوری اسلامی براساس رای مردم سرکار بیاید، امروز نظام جمهوری اسلامی همانند چهل و چند سال گذشته نیاز به حضور گسترده مردم در صحنه دارد.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه ما روحانیون موظفیم هم خودمان درک صحیحی از نظام داشته باشیم همه می‌دانیم که گرانیها و تورم کمر تعداد زیادی از مردم را خم کرده که بخشی هم ناشی از عملکرد مسئولان است، گفت:  چهل و چند سال است انواع تحریم‌ها علیه ملت ما به راه افتاده، جنگ را بر ما تحمیل کردند و نیروهای جون و خوش فکر و خوش استعداد برای دفاع از کشور رفتند که آن هم واقعا تبدیل به فرصت شد.

وی با بیان اینکه امروز رییس جمهور آمریکا با کمال وقاحت سال‌های سال کشوری را غصب می‌کند و در حضور سلطان آن کشور می‌گوید که اینها گاو شیرده هستند، افزود: ما روحانیون خودمان تاملی کنیم از بیرون نگاه کنیم ببینیم این نظام در دنیا چه کرده، محور مقاومت فقط یک اثر از آثار نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تغییرات در مقاومت نیروهای یمن و کمک نیروهای مقاومت به برادران غزه، گفت: خون شهیدان اینطور جوشید و به ثمر نشست، توجه کنیم اگر در نظام اقتدار و امنیت باشد خوب است همه باید در این راستا کمک کنیم ولی اگر استحکام، متانت و اقتدار را از نظام بگیریم قطعا وضع بدتر می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در پی حل مشکلات مردم باشیم، باید دیگران را اقناع کنیم که امروز حضور پای صندوق‌های رأی بزرگ‌ترین خدمت به اسلام است، چرا که اینجا آزادانه اسم امیرالمومنین علی (ع) برده می‌شود برای مصائب و بزرگداشت آنها برنامه برگزار می شود؛ افتخارمان این است که پیرو ولایت و شیعه هستیم.

وی با تاکید براینکه حضور در انتخابات ابتدای امر مهمتر از انتخاب کاندیدای خاص است، خاطرنشان شد: مسئله حیات و اقتدار نظام برای ملت مهم است معتقدیم برای برای تداوم اقتدار نظام در انتخابات مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 1746138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha