حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در آئین معنوی اعتکاف

حال و هوای اعتکاف در چرام همانند دیگر شهرها با حضور نوجوانان و جوانان پر از معنویت، صفا، صمیمیت، خداپرستی و عشق به حق است.

خبرگزاری شبستان__ یاسوج: اعتکاف آغاز شد و انتظار عاشقان به سر آمد، روزهای خوش اعتکاف، روزهای خوش دل بریدن از دنیا و دل سپردن به حضرت حق تعالی است.

حال و هوای اعتکاف در چرام همانند دیگر شهرها با حضور نوجوانان و جوانان پر از معنویت، صفا، صمیمیت، خداپرستی و عشق به حق است.

در میان معتکفین پدران به همراه فرزندان خود به اعتکاف آمده بودند.

از یکی پدران پرسیدم هدفت از آمدن در اعتکاف چیست؟ این چنین جواب داد: خودم را در حرم امن خدا می بینیم، اینجا جوانانی هستند سرشار از پاکی و خلوص نیت که آدم آرزو می کند کاش جوان بود و حس و حال آنان را داشت.

اینجا همه برای خدا آمده اند تا آینه دلشان را صیقلی دوباره دهند.

معتکفان گروهی و یا تک نفری به قرآن خواندن، قرائت دعا و دیگر مراسم ویژه اعتکاف می پردازند و گاه گاهی شبنم های اشک از گونه هایشان جاری می شود.

حضور پرشور دهه هشادی و نودی ها در آئین معنوی اعتکاف

حجت الاسلام والمسلمین سید نورالله افشار، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام به همراه مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در جمع معتکفین مسجد صاحب الزمان(عج) روستای شهرک و مسجد جامع چرام حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام «سید نورالله افشار» امروز در جمع معتکفین نوجوان و دانش آموز در مسجد جامع با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام علی (ع) و آغاز ایام البیض، گفت: حضرت علی (ع) به تعبیر قرآن کریم جان و نفس پیامبر گرامی اسلام (ص) است، یعنی آنچه وجود پیامبر گرامی اسلام دارد غیر از مقام نبوت را امیرالمومنین علی (ع) هم دارا است.

حضور پرشور دهه هشادی و نودی ها در آئین معنوی اعتکاف

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام افزود: مولای متقیان علی (ع) نخستین امام شیعیان و شخصیتی بی نظیر که میلاد باسعادت حضرت در بهترین روز، ماه و مقدس‌ترین مکان و از نسلی پاک است که در خانه خدا متولد شد و این افتخار در طول تاریخ نصیب هیچ کسی نشد.

وی بر اهمیت معنویت ماه رجب تاکید کرد و افزود: ایام اعتکاف در ماه رجب فرصت بسیار خوبی که نصیب معتکفین شده و یکی از ثمرات اعتکاف این است که انسان به خدا نزدیک تر می‌شود.

حجت الاسلام افشار با اشاره به فضائل ماه رجب و مراسم معنوی «اعتکاف» به هرم زمانی و مکانی در ارتباط با امور عبادی اشاره و بیان کرد: هرم زمانی ماه رجب به ویژه در این ایام البیض اعتکاف که یک عمل محدودسازی فردی است که در یک هرم مکانی به نام مسجد صورت می گیرد که بیانگر تفاوت ربانیت در اسلام در سایر ادیان می باشد .

حضور پرشور دهه هشادی و نودی ها در آئین معنوی اعتکاف

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام ادامه داد: اعتکاف اگر چه یک عمل خودسازی فردی است، اما باید در جمع انجام شود که نشانگر دیدگاه اسلام نسبت به امور جمعی و اهتمام به مسائل اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: ایام البیض به معنای ایامی نورانی برای معتکفان بوده که در آن زمان ماه در میان آسمان قرار دارد و روشن تر از سایر ایام است.

حجت الاسلام افشار گفت: می توان از این ایام یک تعببیر معنوی هم داشت و تعبیر دیگر این است که مومنان در این روز معتکف می شوند و به عبادت می پردازند.

کد خبر 1746278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha