نام ائمه(ع) در صدر نامگذاری نوزادان استان اصفهان قرار دارد

مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: نام ائمه معصومین(ع) از جمله علی، حسین، فاطمه و زهرا در صدر نامگذاری نوزادان استان اصفهان قرار دارد.

«مجتبی یکتامنش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به نامگذاری و میزان زاد و ولد در استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: از اول سال تا پایان پاییز ۴۰ هزار نوزاد در این استان متولد شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه آمار تولد ۹ ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته، افزود: تحلیل میزان قطعی تولد در پایان سال انجام شود اما نیاز به رفع موانع ازدواج و تقویت فرهنگ فرزندآوری است.

وی به نامگذاری نوزادان توسط خانواده ها اشاره کرد و اذعان داشت: نام ائمه معصومین(ع) از جمله علی، حسین، فاطمه و زهرا در صدر نامگذاری نوزادان استان اصفهان قرار دارد و فاطمه در صدر نام دختران کشور قرار دارد.

یکتامنش، اسامی «امیرعلی، علی، شاهان، حسین، ماهان و آراد» را به ترتیب بیشترین تعداد نام پسران و اسامی «رستا، فاطمه، دلوین، ماهلین، زهرا و پناه» را بالاترین شمار نامگذاری در بین نوزادان دختر استان اصفهان در سال جاری اعلام کرد.

وی اضافه کرد: امسال ۷۸۰ فرزند دوقلو تا چهارقلو در استان اصفهان به دنیا آمده اند که طی سال های گذشته پنج قلو و شش قلو هم داشته ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به قانون جوانی جمعیت، گفت: اجرای مفاد این قانون بر فرزندآوری تاثیر می گذارد و دولت حمایت خوبی از خانواده های دارای سه فرزند به بالا داشته است.

وی کمک به تسهیل ازدواج جوانان را مهم خواند و بیان داشت: در حال حاضر میانگین سن ازدواج پسران ۲۹ سال و در دختران ۲۵ سال بوده که موضوعات مختلف فرهنگی و اقتصادی بر آن تاثیر می گذارد.

یکتامنش با بیان اینکه آمار طلاق را باید پایان سال اعلام کرد، یادآورشد: پس از درخواست طلاق از سوی زوجین مراحل قانونی آن باید انجام شود و در آخرین مرحله به ثبت می رسد که تحلیل آن پایان سال صورت می گیرد.

وی میانگین سن طلاق در استان اصفهان را ۴۰ سال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در بیان آمار طلاق اینگونه نیست که زوج های جوان پس از عقد و یا ازدواج طلاق می گیرند بلکه بسیاری از این آمار متعلق به زن و شوهرهای دارای سن بالا و فرزند است.

کد خبر 1746336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha