مسجد جامع جیرفت پذیرای بیش از ۷۲۰ نفر معتکف

شفیقه شفیعی گفت:امسال در مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت بیش از ۷۲۰ نفر شرکت کرده اند.

شفیقه شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امسال در مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت بیش از ۷۲۰ نفر شرکت کرده اند.

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت افزود: از این تعداد ۴۵۳نفر بانو و ۲۷۰ نفر نیز دانش آموز هستند.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی نیز در مسجد جامع برگزار می‌شود و ما در کنار مادران پذیرای دختران دانش آموز هم هستیم.

شفیعی ابراز کرد: مسجد جامع در دو طبقه بنا شده که اعتکاف بانوان در طبقه اول و اعتکاف دانش آموزی نیز در طبقه دوم در حال برگزاری است.

مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت ادامه داد: بعضی از برنامه های اعتکاف مثل نماز جماعت، قرائت دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای عهد، ندبه، سمات، توسل و اعمال ام داوود برای بانوان و دانش آموزان مشترک است.

وی با اشاره به این که سخنرانی با موضوع فضلیت و آداب اعتکاف از دیگر برنامه ها برای معتکفین است، اظهار کرد: نشست های بصیرتی و جهاد تبیین با موضوع سواد رسانه ای، اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز به نفرات برتر، تجلیل از خردسال ترین معتکفین از سایر برنامه هایی است که در حال اجرا می باشند.

شفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز میز خدمات با ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه خانواده، حقوقی و پاسخ گویی به سوالات شرعی و شبهات دایر شده است.


مسئول اجرایی اعتکاف در مسجد جامع شهر جیرفت یادآور شد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا مراسم اعتکاف به نحو مطلوب انجام شود و در این راستا ۵۰ نفر خادم در حال خدمت رسانی به معتکفین می باشند.

کد خبر 1746372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha