تئاتر مسجدی بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمند سازی هنرمندان است

عالم بخش گفت: تئاتر مسجدی یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد و آگاه مسجدی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین عالم بخش، مشاور هنری رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز شنبه (7 بهمن) در گردهمایی گروه های نمایشی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، با اشاره به اهمیت هنر نمایش، گفت: زبان هنر یکی از بهترین راه ها برای بیان مفاهیم مختلف است که اگر این هنر در فعالیت های فرهنگی و دینی بکار گرفته شود می تواند بسیار موثر باشد.

وی مسجد را زنده‌ترین و پویاترین محل برای برگزاری تئاتر دانست و بیان کرد: با برپایی کلاس های تئاتر می توان استعدادهای هنری بچه های مسجد را شناسایی و شکوفا کرد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه تقویت و توسعه تئاتر مسجدی می تواند به عنوان احیاگر هنر در مساجد، نقش مهمی را در مردمی سازی هنر تئاتر ایفا کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر تاکید فراوان بر مردمی شدن تئاتر داشته اند و به همین منظور شاهد تلاش هایی کانون های مساجد در راستای تحقق این مهم و جا گرفتن تئاتر مسجدی و دینی در جامعه هستیم.

مشاور هنری رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: تئاتر مسجدی یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد و آگاه مسجدی و انقلابی است.

عالم بخش در ادامه به اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای احیاء کارکردهای هنری مساجد و پیوند دوباره مسجد و تئاتر اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات قابل تحسین است و نتایج این اقدامات در ارتقای تئاتر مسجدی بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 1746576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha