پروژه ساخت مرکز عبادی-فرهنگی جدید در ایالت «بورنو» نیجریه کلید خورد

سنگ بنای مرکز اسلامی جدید به همت بنیاد خیریه قطر در ایالت «بورنو» نیجریه گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «von.gov.ng»، سنگ بنای مرکز اسلامی جدید به همت بنیاد خیریه قطر در ایالت «بورنو» نیجریه گذاشته شد.

مرکز عبادی-فرهنگی جدید دارای مسجد، یتیم خانه، مدرسه یکپارچه، درمانگاه و یک دفتر نیز خیریه است.

دست اندرکاران ساخت این مرکز اسلامی اعلام کردند که این مرکز می‌تواند کمک بزرگی برای دولت در پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و غیره باشد.

پروژه ساخت مرکز عبادی-فرهنگی جدید در ایالت «بورنو» نیجریه کلید خورد

در مراسم افتتاح این مرکز اسلامی، شیخ حمدین عبده، مدیر دولتی بنیاد خیریه قطر از این همکاری ابراز خوشحالی کرد و گفت که مسجد جدید مکانی برای عبادت و همچنین دورهم جمع شدن اعضای جامعه برای حل مشکلات جامعه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

 عبده از فرماندار «باباگانا زولوم» به خاطر فراهم کردن زمین برای ساخت مرکز اسلامی و قرار دادن این مرکز به عنوان شعبه‌ای برای پوشش خدمات‌دهی همه دولت‌های محلی در ایالت «بورنو» تشکر کرد.

شیخ حمدین متعهد شد که با وزارتخانه های مختلف برای رونق کشور همکاری می‌کند.

زولوم در سخنان خود از حسن نیت بنیاد قطر قدردانی کرد و بر نقش این مرکز در مقابله با ایدئولوژی های رادیکال مشابه ایدئولوژی های بوکوحرام تاکید کرد.

پروژه ساخت مرکز عبادی-فرهنگی جدید در ایالت «بورنو» نیجریه کلید خورد

وی با اذعان به چالش‌های پیش‌رو بر تاثیر بوکوحرام بر بیش از ۱۰۰ هزار کودک یتیم در ایالت بورنو تاکید کرد.

فرماندار ایالت بورنو تاثیر مثبت پروژه ساخت مرکز اسلامی را ستود و گفت که زمین های بیشتری را برای انجام پروژه‌های مشابه و توسعه آینده در اختیار افراد خیر قرار خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که مساجد و مراکز اسلامی بیشتری در هر ۲۷ دولت محلی «بورنو» ساخته شود.

«باباگانا زولوم» تاکید کرد که وجود چنین مراکزی هم می‌تواند موجب تقویت پیوند میان اقشار مختلف جامعه فارغ از هر دین و مذهب و پیشینه ای که دارند، به ویژه دوست یبیشتر میان مسلمانان و مسیحیان شود و هم می‌تواند صلح و آرامش را برای همه اعضای جامعه به همراه داشته باشد.

کد خبر 1746814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha