اختتامیه جشنواره بین المللی تجوید قرآن کریم در کازابلانکا

نهمین دوره جشنواره بین المللی تجوید قرآن کریم از چهارم تا هفتم بهمن ۱۴۰۲ در کازابلانکا مراکش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مدیا ۲۴، نهمین جشنواره بین المللی تجوید قرآن کریم که هر ساله در مجتمع فرهنگی «عبدالله گنون» در عین الشق کازابلانکا برگزار می‌شود، روز شنبه (۷ بهمن ماه) به کار خود پایان داد.

در این رویداد قرآنی نزدیک به ۴۰۰ نفر از سراسر مراکش اعم از حرفه‌ای و آماتور کوچک و بزرگ، مرد و زن شرکت کردند و در مراسم اختتامیه جشنواره، ۲۲ قاری  با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نتایج این مسابقه با نظارت هیئت داوران متشکل از عبدالله الحدیدی، مصطفی بوناقه، عبدالاله لهنی اعلام شد و در پایان هدایایی به برگزیدگان تقدیم شد.

در همین راستا، هیئت داوران برای اولین بار در تاریخ جشنواره تصمیم گرفتند تا با تکیه بر اجرا و تسلط بر قواعد لحن همه افراد شرکت کننده از هر سنی اعم از پیر و جوان، مرد و زن را در یک ردیف مقایسه کنند.

کمیته برگزاری به دوازده برنده جایزه اختصاص داد که سه جایزه به پسران و سه جایزه برای دختران است، همچنین شش جایزه برای بزرگسالان مرد و زن است. علاوه بر آن، گواهینامه‌هایی که نشان دهنده رتبه های کسب شده است، به آنان اهدا شد.  همچنین به همه شرکت کنندگان مدارک حضور در جشنواره قرآنی داده شد.

فعالیت‌های این جشنواره هرساله توسط انجمن « طرح ارتباطات و توسعه اجتماعی» برگزار می‌شود، امسال از چهارم تا هفتم بهمن ۱۴۰۲ مطابق با ۲۴ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ در کازابلانکا مراکش برگزار شد.

کد خبر 1746893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha