کنفرانس مجازی «روز جهانی حجاب» برای مقابله با تعصب علیه زنان محجبه

زنان از ۱۵۰ کشور جهان، روز اول فوریه (پنج شنبه ۱۲ بهمن) مصادف با «روز جهانی حجاب» گرد هم می آیند تا با تعصب و تبعیض که دختران و زنان مسلمان محجبه با آن مواجه هستند، مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، زنان در بیش از ۱۵۰ کشور جهان، روز اول فوریه (پنج شنبه ۱۲ بهمن) مصادف با «روز جهانی حجاب» گرد هم می آیند تا با تعصب و تبعیض که دختران و زنان مسلمان محجبه با آن مواجه هستند، مقابله کنند.

کمپین «روز جهانی حجاب» برای یازدهمین سال متوالی توسط زنان از همه ادیان، رنگ‌ها و جوامع در سراسر جهان برگزار می شود.

سازمان «روز جهانی حجاب» در یک پیام توئیتری نوشت: این طرح با هدف تقویت تفاهم، بردباری و همبستگی اجرایی می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا خود را جای زنان مسلمان بگذارند و نسبت به سنت‌های مذهبی آنها آگاهی پیدا کنند.

در این پیام آمده است که این طرح به عنوان یک سکو برای ترویج آگاهی، به چالش کشیدن کلیشه‌ها و ایجاد گفتگو در مورد آزادی مذهبی و تنوع انتخاب‌های شخصی در مورد لباس و بیان عمل می کند.

رویداد امسال از سوی سازمان «روز جهانی حجاب» با عنوان «قدرت حجاب» شامل یک کنفرانس مجازی جهانی است که با حضور تعداد زیادی از سخنرانان زن تلاش می‌کند تا موانع را از بین ببرد و ترویج کننده فراگیری برای زنانی باشد که انتخاب کرده‌اند حجاب داشته باشند.

هر سال در روز اول فوریه، روز جهانی حجاب در بیش از ده‌ها کشور جهان برگزار می‌شود.روز جهانی حجاب ابتکار یکی از ساکنان نیویورک با اصلیت بنگلادشی به نام «نظمه خان» است که این جنبش را در اول فوریه ۲۰۱۳ آغاز کرد تا با دعوت از زنان اعم از مسلمانان یا غیرمسلمان، تساهل و تفاهم مذهبی را القا کند.

«نظمه خان» شخصا به دلیل سوءتفاهماتی که مردم در مورد پوشش زنان مسلمان داشتند، کشمکش ها و تبعیض های زیادی را پشت سر گذاشت تا در نهایت به این نتیجه رسید که یک کمپین جهانی برای حمایت از زنان محجبه در سراسر جهان راه‌اندازی کند. در روز جهانی حجاب زنان غیرمسلمان از ادیان مختلف یک روز خود را با حجاب سپری کرده و تجربه و حس خود از داشتن حجاب بیان می کنند.

کد خبر 1747230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha