سازمان ملل متحد: تل آویو سند مکتوبی برای ادعایش علیه کارکنان آنروا ارایه نکرد

سازمان ملل تاکید کرد: رژیم اسرائیل تاکنون اسناد مکتوبی مبنی بر ادعاهایش علیه تعدادی از کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان (آنروا) ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تل‌آویو هنوز پرونده‌ای در رابطه با اتهامات اسرائیل علیه کارکنان آنروا ارائه نکرده است.

دوجاریک گفت: رژیم صهیونیستی ادعاهای خود مبنی بر دست داشتن ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر سال گذشته را به این آژانس ارسال کرده است.

وی ادامه داد: پایان ماموریت و تحقیقات با توجه به این اطلاعات انجام شده است.

 دوجاریک با تاکید بر اینکه اسرائیل هنوز پرونده ای مکتوب در رابطه با این اتهامات به آنها ارائه نکرده است، تاکید کرد: آنروا پیش از این فهرستی از کارمندان خود در کشورهایی که در آنها کار می کند؛ با کشور میزبان به اشتراک گذاشته بود.  همچنین آن را با تل آویو نیز به اشتراک گذاشته بود و هیچ نگرانی درباره آن ارایه نشد.

 آنروا جمعه گذشته تحقیقاتی را درباره ادعای دست داشتن تعدادی از کارکنانش در حملات هفتم اکتبر آغاز کرد

 اشغالگران از آغاز جنگ غزه به عمد کارکنان آنروا را به همکاری با حماس متهم کرده اند و این مسئله توجیه قبلی برای حمله به مدارس و تاسیسات آنروا در نوار غزه است که دهها هزار آواره را در خود پناه داده و بیشتر آنها زنان و هستند.

از ۲۶ ژانویه، ۱۷ کشور و اتحادیه اروپا براساس ادعای اسرائیل مبنی بر مشارکت ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی علیه پایگاه نظامی و شهرک‌های صهیونیستی اسرائیل در غلاف غزه، حمایت مالی خود را به حالت تعلیق درآوردند.

 این کشورها شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا، فنلاند، آلمان، هلند، فرانسه، سوئیس، اتریش، سوئد، نیوزیلند، ایسلند، رومانی، استونی، علاوه بر اتحادیه اروپاست.

آنروا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و مجاز به ارائه کمک و حمایت از پناهجویان در پنج منطقه اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه است تا راه حلی برای مشکل آنها به دست بیاید.

کد خبر 1747278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha