انقلاب اسلامی به تبیین نیاز دارد نه توجیه/ یادبود شهدای کرمان؛ رمز عملیات دهه فجر مساجد

قنبری، با اشاره به اهمیت یادآوری ایام‌الله دهه فجر، گفت: صبّار و شکور بودن رمز فراموش نکردن این ایام است؛ امروز باید جهاد تبیین را ملاک معرفی دستاوردهای انقلابی قرار دهیم. انقلاب اسلامی احتیاج به توجیه ندارد بلکه نیازمند تبیین است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: نشست هم افزایی و هماهنگی کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای عضو در این کمیته از جمله ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ستاد اقامه نماز، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن ماه) برگزار شد.

دکتر «حشمت‌الله قنبری» در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه همه فعالیت‌هایی که در مجموعه کمیته‌های ۳۰‌گانه دهه فجر انجام می‌شود، معمولا از جمله وظایفی است که در طول سال باید انجام شود و اساسا فلسفه تشکیل دولت نیز همین مساله یعنی خدمت کردن است، اظهار کرد: هر دولتی با مجموعه ای از عملکردها است که موفقیت یا ناکارآمدی خود را به اثبات می‌رساند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه به ابعاد و ویژگی‌های امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) از جامعیتی برخوردار بود که دیگران آن را نداشتند؛ در شرایط آن روز به راحتی امام (ره) را تبعید کردند و به ترکیه فرستادند و ایشان ۱۳ سال دور از مملکت بودند، وقتی رفتند تنها بودند و قبل از اینکه دوباره وارد ایران شوند ۳۵ میلیون قلبِ محیای حضور را منتظر خود دیدند و زمانی که امام خمینی (ره) به فرودگاه رسیدند یکراست به بهشت زهرا (س) رفتند.

وی ادامه داد: امامِ تنهایِ غریبِ مظلومِ مجاهدِ فی سبیل الله، دفعتا یک نظام برخاسته از استکبار را کنار زدند؛ بسیاری از انبیای الهی نتوانستند چنین کنند. وقتی انقلاب شد همه مطالبات توسط این حرکت عظیم به مردم داده شد؛ مطالبه مردم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود؛ اما انقلاب فقط این موارد نیست، انقلاب هنوز سرباز می‌گیرد. امروز چهل و اندی سال از انقلاب اسلامی گذشته و جریان حزب الله قوی در لبنان شکل گرفته که حاصل تربیت انقلاب است. 

قنبری گفت: هیچ وقت نظام سلطه به اندازه اکنون خفیف و بی مقدار نشده بود. مساله این است که در یک مقطع کار را دست آدم انقلابی می‌دهیم مثل سردار سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم، و یک جا دست آدمی می دهیم که حتی قیمت ماست را دو ساعت نمی تواند نگاه دارد و همین مسئله تفاوت ها را نشان می دهد.

وی با تأکید بر اینکه ما در برابر امام خمینی (ره) و خانواده شهدا بدهکار هستیم، افزود: انقلاب اسلامی احتیاج به توجیه ندارد بلکه احتیاج به جهاد تبیین دارد. تبیین یعنی اسرار پنهان مانده‌ای که اگر مردم بفهمند امیدوار می‌شوند. این انقلاب با همان توفندگی در حال حرکت است و هیچ وقت انقلاب اسلامی این قدر پر قدرت نبوده است، دشمنان انقلاب اسلامی تحقیر شدند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما دهه مبارکه فجر را ایام الله می دانیم؛ تمام بیچارگی بنی اسرائیل فراموش کردن ایام‌الله بود؛ امروز برای فراموش نکردن این ایام باید صبّار و شکور باشیم، دل بزرگ داشته باشیم، آینده انقلاب اسلامی مملو از امید است، ما باید دشمن را مأیوس کنیم.

قنبری با اشاره به جشن و بزرگداشت روز ۱۲ بهمن، روز ورود امام خمینی (ره) به میهن افزود: در این روز ناقوس کلیساها به صدا در می آید؛ بوق قطار و کشتی ها به صدا در می‌آیند، زنگ مدارس زده می‌شود و ... .

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما در مورد مساجد باید چه کار کنیم؟ پاسخ آن است که انقلاب برآمده از الله اکبر است؛ در این راستا یک فایل یک و نیم دقیقه ای در شورای هماهنگی تدارک دیده اند و امروز هم اعلام می‌کنیم در ساعت ورود امام خمینی (ره) در تمامی مساجد کشور این فایل که صوت و تلاوت خوبی نیز دارد پخش خواهد شد؛ مساله دیگر موضوع شهدای کرمان است که پیشنهاد میکنم برای غروب روز ۲۱ بهمن، یادواره و یادبودی از شهدای کرمان را به عنوان رمز عملیات در همه مساجد ایران استفاده کنیم. 

کد خبر 1747335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha