تولید بیش از ۲۲ هزار اثر در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

خراسانی زاده اعلام کرد: ۱۰هزار و ۷۶ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تهران و بیش از ۱۲ هزار اثر برای استان‌ها ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد خراسانی زاده، شامگاه چهارشنبه(۱۱ بهمن) در آئین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر صنعتی؛ جامعه‌ی تجسمی را مظلوم و نجیب و نادیده گرفته‌شده توصیف کرد در حالیکه وسیع‌ترین جامعه هنری کشور هستند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجم آثار تولید شده در بخش هنرهای تجسمی را بسیار بالاتر از سایر رشته‌های هنری دانست و گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه‌های استانی ارسال شد که یک هزار و ۲۰۰ اثر برای رویداد تجسم هنر انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۶ اثر هم برای رقابت در دوره شانزدهم جشنواره ارسال شد که بیش از یک هزار اثر برای بخش اصلی جشنواره انتخاب شد؛ گفت: هنرهای تجسمی؛ یک ظرفیت کم نظیر و دست نخورده برای سرمایه گذاری است و صنایع ما باید متوجه تفاوت سرمایه گذاری در تجسمی شوند.

خراسانی‌زاده غیرتورم‌زا بودن به دلیل تک بودن یک اثر تسجمی؛ سودآوری و عدم امکان زیان‌دهی را از مزیت‌های اقتصادی هنرهای تجسمی برشمرد و اظهار کرد: در موضوع فرهنگی که قابل قیاس نیست زیرا هر چه از گذشته داریم همه در حوزه تجسمی است و این ظرفیت باید به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به بخش‌های ۲۲ گانه جشنواره شانزدهم هنرهای تجسمی فجر که برخی از این بخش‌ها جدید است؛ گفت: فیلم های مستند هنرهای تجسمی را اضافه کردیم و ۱۵۰ کتاب را هم ناشران تخصصی کار کردند.

خراسانی زاده افزود: در راستای مقابله با حرکات شرم‌آور برخی کشورها در اهانت به قرآن کریم؛ از بخش کاتبان سوره حمد هم ۱۱۴ حمد درخشان از هنرمندان کشور جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اهمیت بخش دیوارنگاره شهری گفت: ۴۰ نگاره چند سال اخیر ارزیابی و سه اثر برتر به نام فجر تجسمی به نمایش در می‌آید.

میثم ثمررخی، مدیر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان هم گفت: در نمایشگاه تجسم فجر ۱۳۵ اثر از ۱۵ هنرمند کرمانی از ۱۱ تا ۳۰بهمن همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ در معرض دید علاقه‌مندان است.

کد خبر 1747414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha