۴۰ کرسی تلاوت نور در مساجد همدان برگزار می‌شود

حجت الاسلام عزیزی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۴۰ کرسی تلاوت نور در مساجد همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی عزیزی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از همدان  ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر گفت:  همزمان با این ایام فرخنده ده ها برنامه مختلف در سطح کانون ها و مساجد همدان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  با اشاره به  فعالیت های کمیته مساجد و بقاع متبرکه افزود: بیش از ۴۰ عنوان برنامه متنوع  با همت کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان همدان برگزار می شود.

 وی  عطر افشانی و غبار روبی  گلزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در شهرستان های استان در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی  را از برنامه های دیگر دانست و گفت: برگزاری مسابقات مختلف کتابخونی، تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی غرفه های مختلف در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن با همت پایگاههای بسیج محلات، از برنامه های کانون های مساجد در ایام دهه فجر است.

عزیزی  از برگزاری جشن های شادی همراه با سخنرانی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد استان خبر داد و تصریح کرد:  در ۴۵ مسجد استان ۴۵ جنگ شادی به مناسبت چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی  برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی نور افشانی در مساجد  شب ۲۲ بهمن، اجرای تئاتر و سرود با موضوع انقلاب در مساجد را از دیگر برنامه های این ایام از سوی کانون های مساجد استان همدان دانست و گفت:  بیش از یک هزار عنوان برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه  عمومی استان همدان، برگزاری نشست های متنوع با موضوع انقلاب و مشارکت حداکثری در انتخابات از دیگر برنامه های در دستور کار در این ایام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  افزود: اجرای سرودهای میدانی در داخل شهر و میادین اصلی و   سرکشی و تجلیل از خانواده های شهدا از برنامه های اجرای در این ایام  است.

وی در ادامه به  اکران فیلم های انقلاب در برخی مساجد با محوریت انقلاب و جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:، فضا سازی بقاع متبرکه شاخص طی دهه مبارک فجر،   نصب تابلوهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه همدان، برپایی محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت نور در بقاع متبرکه شاخص از دیگر برنامه های اجرای کمیته مساجد و بقاع متبرکه طی دهه مبارک فجر است.

حجت الاسلام عزیزی گفت: همچنین در این ایام با دعوت از سخنرانان مطرح کشوری در برخی مساجد در خصوص دستاوردهای انقلاب  مراسم و جشن های متنوع برگزار می شود.

وی تجلیل از خادمان نماز در بین اقشار تاثیر گذار را از دیگر برنامه هاتی این ایام در استان همدان دانست و خاطرنشان کرد:  نشست تخصصی با موضوع نماز، مدرسه و دهه مبارک فجر، تجلیل از پیشکسوتان عرصه شهادت از دیگر برنامه های پیش بینی شده خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  به  برگزاری یکصد جلسه تبیین منبر پیشرفت با سخنرانی در مساجد اشاره کرد و افزود:، برگزاری ۴۰ کرسی تلاوت نور در مساجد، برگزاری اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در دهه مبارک فجر، بار گزاری نام و تمثال ۷۴ شهید انقلاب اسلامی و شهدای که در دهه مبارک فجر متولد  شده اند در فضای مجازی، از دیگر برنامه های اجرای است است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح «لشکر فرشته‌ها» به عنوان  یکی از طرح‌های ملی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: این  طرح با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی  است.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد:   طرح شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی  یکی از برنامه های لشکر فرشته ها است که:توجه به اهمیت والای فراگیری علوم قرآنی و تلاش برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مساجد، یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح به عنوان یک از طرح های شاخص قرآنی است.

وی یادآور شد: طرح لشکر فرشته ها با محوریت تجلیل از خانواده های قرآنی، خانواده‌های دارای ۳ یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  خاطرنشان کرد:  از دیگر شاخص های تجلیل از خانواده‌های قرآنی؛ خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد،  است.

کد خبر 1747429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha