۱۰۰ محفل قرآنی به مناسبت دهه فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

حجت الاسلام کارگر گفت: همزمان با آغاز چهل و پنجمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۱۰۰ محفل قرآنی در سطح استان چهارمحال و بختیاری به همت اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام ابوذر کارگر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز چهل و پنجمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۱۰۰ محفل قرآنی در سطح استان چهارمحال و بختیاری به همت اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گسترش محافل قرآنی از اهداف برگزاری محافل قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: اگر برنامه‌های ترویجی و تبلیغی قرآن کریم در محلات، مساجد، حسینیه‌ها و... برگزار شوند انس و گرایش مردم به موضوعات عمیق‌تر مانند مباحث آموزشی، تدبر در قرآن کریم همچنین توجه به معارف آیات الهی بیشتر خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۱۰۰ محفل قرآنی در ایام‌الله دهه فجر در استان، ادامه داد: این محافل در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهند شد.

حجت‌الاسلام کارگر عنوان کرد: نکته مهم این است که ۱۰۰ محفل نورانی قرآن کریم در ایام‌الله دهه فجر با محوریت مراکز و مجموعه‌های مردمی مانند هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی همچنین موسسات قرآنی برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: در این طرح ۳۰ آیه و پنج فراز از قرآن کریم با موضوعات ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد انتخاب شده و درحال حاضر نیز دراختیار مراکز قرآنی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته تا در محافل قرآنی ویژه ایام‌الله دهه فجر تلاوت و نکات تبیینی آن‌ها بیان شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۳۰ آیه مربوط به طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در ایام معنوی اعتکاف نیز در اختیار محافل قرآنی قرار گرفت تا این محافل بنابر انتخاب خود به تبیین و تلاوت تعدادی از این آیات نورانی بپردازند.

حجت‌الاسلام کارگر یادآور شد: در مناسبت‌هایی مانند دهه فجر و ماه مبارک رمضان زمینه بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی فراهم می‌شود به ویژه اینکه دهه فجر مناسبتی انقلابی و مذهبی است همچنین پس از پایان یافتن این ایام ماه مبارک رمضان در پیش است بنابراین می‌توان از این فرصت بهره‌مند شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه مخاطبان قرآن کریم، بیان کرد: در برگزاری محافل قرآنی ویژه ایام‌الله دهه فجر به مراکز برگزارکننده تاکید شده از ظرفیت رسانه‌ها استفاده و پوشش خبری محافل قرآنی را در دستور کار قرار دهند چراکه به این ترتیب مخاطبان این برنامه‌ها تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که پوشش رسانه‌ای محافل قرآنی ویژه ایام‌الله دهه فجر موجب می‌شود این محافل با نظم و کیفیت بیشتری برگزار شوند.

کد خبر 1747800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha