تمایل قزاقستان برای توسعه گفت‌وگوهای دینی با ایران

نماینده مرکز نظربایف در توسعه گفت‌وگوهای دینی و تمدنی قزاقستان گفت: تمایل داریم با جمهوری اسلامی ایران در بخش گفت‌وگوهای دینی همکاری بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدینه کاتابایوا، نماینده مرکز نظربایف در توسعه گفت‌وگوهای دینی و تمدنی قزاقستان و علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه دیدار کردند.

خانم مدینه کاتابایوا از حضور هیأت ایرانی در بیست‌ویکمین کنگره دبیرخانه ادیان جهانی و سنتی تشکر کرد و گفت: حضور هیأت ایرانی در این کنگره موجب افزایش غنای برنامه‌های محتوایی کنفرانس بود. این هیأت ایرانی با حضور پررنگ خود در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف و اجلاس اصلی سهم قابل‌توجهی داشتند.

وی افزود: تمایل داریم با جمهوری اسلامی ایران در بخش گفت‌وگوهای دینی همکاری بیشتری داشته باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنان خود، گفت: این مرکز سهم قابل توجهی در نزدیک کردن ادیان مختلف جهانی و سنتی به یکدیگر دارد. ما هم علاقه‌مندیم در این عرصه تعامل و همکاری بیشتری کنیم.

وی اظهار داشت: مناسب است طی سه ماه آینده یک نشست مجازی با حضور مرکز نظربایف و نمایندگان ادیان جهانی و سنتی در آستانه و نمایندگان ادیان جهانی و سنتی در ایران با موضوع «مسئولیت دینداران در مواجهه با چالش‌های جهانی» برگزار شود.

در این نشست مقرر شد؛ تاریخ برگزاری نشست آتی بررسی شود تا بتوانیم این برنامه را تا سه ماه آینده برگزار کنیم.

کد خبر 1748278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha