مالزی؛ پایگاه برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارت افزایی در آسیا

در نشست مدیران مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD با سفیر فدراسیون مالزی در تهران، پیشنهاد مرکز CCCACD برای میزبانی مالزی از دفتر نمایندگی آن مرکز به منظور برگزاری دوره‌‎های آموزشی و کارگاه‌های مهارت افزایی در آسیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس و مدیران مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD با حضور در سفارت فدراسیون مالزی در تهران با خیری عمر (Khairi Omar) سفیر آن کشور دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های فیمابین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و گردشگری CCCACD گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این جلسه، محمد جعفری‌ملک، رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD توضیحاتی پیرامون اهداف و برنامه‌های فرهنگی و گردشگری CCCACD و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، ارائه کرد.

وی با اشاره به اجلاس سفرای کشورهای عضو ACD که در اسفندماه سال ‌جاری برگزار خواهد شد، ضمن دعوت رسمی از سفیر مالزی برای شرکت در این اجلاس، این نشست را فرصت مناسبی برای تشرح برنامه‌های CCCACD و آشنایی سفرا با این مرکز و نحوه همکاری‌های آتی دانست.

احمد عبداله‌پور، معاون مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD با اشاره به اینکه مالزی به عنوان همکار عربستان سعودی مسئول اجرای «پروژه آموزش و توسعه منابع انسانی» در  ACD است، اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به برخورداری مالزی از مزیت‌های قابل قبول در علوم و تکنولوژی و نیز قرار گرفتن به عنوان مقصد گردشگران خارجی با پذیرش تأسیس دفتر نمایندگی  CCCAC، به عنوان پایگاه منطقه‌ای در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارت‌افزایی به ویژه در حوزه فرهنگ و گردشگری در اجرای برنامه‌های فرهنگیCCCACD   مشارکت کند.

وی تجربه عملی و موفق این نوع همکاری را در سریلانکا اعلام کرد که آن کشور با پذیرش تأسیس دفتر نمایندگی هماهنگی‌های فرهنگی ACD در شهر گال، تعامل سازنده‌ای با این مرکز دارد.

در پایان این نشست، «خیری عمر» سفیر فدراسیون مالزی اظهار داشت که اخیراً در جلسه‌ای که به میزانی وزارت امور خارجه ایران با حضور سفرای ACD تشکیل شده بود، شرکت کرده و تا حدودی از برنامه‌های در دست اقدام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه گردشگری و انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت فرهنگی ACD  مطلع است.

وی پیشنهاد تأسیس یک نمایندگی از مرکز CCCACD در کشور مالزی را اقدامای مورد تحسین دانست.

کد خبر 1748304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha