انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی را به دنیا معرفی کرد

میرمحمدی گفت: از جمله آثار و برکات انقلاب اسلامی، معرفی و شناساندن نظام مردم سالاری دینی به دنیا بوده است.

دکتر ضیاءالدین میرمحمدی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که امروز ما در یک نبرد فکری و هویتی با دنیای غرب به خصوص آمریکا هستیم، بیان کرد: به تعبیر متفکرانی از دشمن، انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت تمدنی بسیار بالایی است که چند دهه است تمدن و هویت غربی را به چالش کشیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی افزود: در این جنگ تمدنی و هویتی ما باید با تکیه بر داشته های خود به دنبال تقویت از درون و البته به چالش کشیدن دشمن در عرصه های گوناگون فکری و اندیشه ای باشیم.

وی با بیان این که از دشمن، انتظاری جز دشمنی و عداوت نمی رود، گفت: چهل و پنج سال است که به نوعی همه دنیا به خصوص قدرت های مستکبر علیه نظام ما قرار گرفته اند اما واقعیت آن است که در سایه عنایات الهی و البته مقاومت ملت ما ، امروز انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای جهانیان به خصوص امت های علاقه مند به حق و حقیقت تبدیل شده است.

استاد دانشگاه با اشاره به این که باید دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به درستی برای نسل های مختلف تبیین شود، گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی این بوده که الگوی نظام مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کرده و این مساله بسیار مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی افزود: البته برای تبیین جایگاه مردم سالاری دینی ما باید به سمت فهم درست فلسفه شکل گیری و پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی برویم و این گفتمان را به شکل عقلانی و علمی ترویج دهیم.

کد خبر 1748429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha