تربیت نیروهای انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است

امام جماعت مسجد آل یاسین ارومیه گفت: مساجد کانون‌های انسان‌سازی و تربیت است و اگر بتوانیم مساجد فعال کنیم و نیروی انقلابی تربیت کنیم و در آینده مدیران انقلابی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مسجد به عنوان بستر اصلی پیدایش انقلاب محسوب می شود و این امر در سخنان امام و رهبری دیده می شود و نیروهای انقلاب و جوانانی که در انقلاب نقش آفرینی کردند در دامن مسجد تربیت شدند و مسجد به عنوان بستر اصلی پیدایش انقلاب محسوب می شود و این امر در سخنان امام و رهبری دیده می شود و نیروهای انقلاب و جوانانی که در انقلاب نقش آفرینی کردند در دامن مسجد تربیت شدند.

مسجد آل یاسین ارومیه یکی از مساجد قدیمی در منطقه آهندوست شهرستان ارومیه واقع است که بدون کانون فرهنگ و هنری بوده و دیروز همزمان با ایام دهه فجر و با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی کانون فرهنگی و هنری آل یاسین افتتاح شد و در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین عادل اسمعیلی گورچین قلعه، امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی و هنری به گفت‌وگو نشستمی که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

شبستان _ با توجه به اینکه در ایام مبارک دهه فجر هستیم، نقش مساجد را در این ایام چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه مساجد منشا انقلاب بودند، بنابراین لازم است برای حفظ انقلاب مساجد را حفظ کنیم و مقام معظم رهبری نیز به موضوع مساجد در تبیین دستاوردهای انقلاب تاکید ویژه دارند. و روحانیون نیز باید معارف اسلامی را به جوانان منتقل و آنها با روحیه انقلابی آشنا کنند.

مساجد کانون های انسان سازی و تربیت است و اگر بتوانیم مساجد را فعال کنیم و نیروهای انقلابی تربیت کنیم در آینده نیز این کشور و انقلاب به دست جوانان خواهد بود و در سمت مدیران انقلابی فعالیت خواهند کرد.

شبستان _ در مسجد شما چه راهکارهایی برای حفظ نوجوانان و جوانان تدبیر شده است؟

در مسجد آل یاسین فعالیت های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری در راستای جذب نوجوانان و جوانان تدارک دیده شده است و همچنن از ظرفیت معلمان منطقه نیز برای تدریس درس های دانش آموزان استفاده میکنیم.

برپایی حلقه های بصیرتی برای رفع شبهات نوجوانان و جوانان همراه با معرفی کتاب، محفل قرآنی ویژه بانوان با حضور اساتید حوزه علمیه همراه با بررسی مسائل روز، حضور روانشناسان در مسجد و حل مشکلات مردم از جمله دیگر برنامه های این مسجد است.

همچنین ما اصلا در این مسجد مانعی برای ورود بی حجاب و کم حجاب نداریم ولی روی این افراد هم کار میکنیم و با اهدای بسته های فرهنگی روسری سعی داریم که مشکل این قشر را در حوزه حجاب بررسی و حل کنیم.

امروزه مسجد نیاز دارد که جوانان را در دامان خود با دستورات اسلامی رشد دهد و بصیرت افزایی کرده تا جوانان بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

شبستان_ حاج آقا اسمعیلی با توجه به اینکه مسجد آل یاسین کانون فرهنگی و هنری نداشته و دیروز صاحب کانون شد، این موضوع چقد می تواند در فعالیت ها موثر باشد؟

مساجد را بیشتر با فعالیت های مذهبی میشناسیم ولی حوزه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری گسترده است و در قالب فرهنگ و هنر برنامه های زیادی را می توانیم برگزار کنیم.

شبستان _ با توجه به اینکه همه باید در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور تمامی اقشار تلاش و برنامه‌ریزی کنیم، نقش مسجد آل یاسین مخصوصا رای اولی ها را بفرمایید.

مردمی بودن انقلاب اسلامی بارزترین  خصوصیت آن است و حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات مهم است و در مساجد می توانیم مصداق نماینده های اصلح را مطرح کنیم تا مردم با آگاهی و شناخت شرکت کنند و انتخابات همانند نماز اول وقت مهم است.

ملت ما در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری پس از انقلاب اسلامی پیروز و سرفراز هستند و در کنار این سرفرازی و پیروزی نام بلند ایران در بسیاری از عرصه ها در میان کشورهای پیشرفته قرار گرفته است.

در مسجد آل یاسین هم تجمع رای اولی ها را خواهیم داشت و همچنین برنامه ریزی شده که در روز انتخابات اول ساعات آغاز رای گیری به صورت گروهی در پای صندوق های رای حاضر بشیم.

شبستان_ سخن آخر

با توجه به اینکه امروز کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات جامعه است در مسجد آل یاسین قفسه است ولی متاسفانه کمبود کتاب داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

تربیت نیروهای انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است

تربیت نیروهای انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است

کد خبر 1748481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha