کاروان سلامت هلال احمر زنجان، 370 نفر با به صورت رایگان ویزیت کرد

منفرد گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر کاروان های سلامت در مناطق کم برخوردار شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده 373 نفر از هموطنان را رایگان ویزیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی منفرد، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با دهه مبارک فجر و ارائه خدمات دارویی، ویزیت و پرستاری رایگان در روستاهای دور افتاده و کم برخوردار فاقد خانه های بهداشت در شهرستان های ابهر، خرم دره و خدابنده برنامه ریزی شد.

وی یادآوری کرد: بر همین اساس نخستین کاروان سلامت متشکل از متخصص اطفال، متخصص تغذیه، پزشک عمومی، مامایی، 2 پرستار و روانشناس برای ارائه این خدمات راهی روستای چشمه بار بخش مرکزی شهرستان ابهر شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تیم موفق به ویزیت و ارائه خدمات پرستاری به 123 نفر به صورت رایگان شدند و در کنار آن داروی رایگان نیز به ارزش 70 میلیون ریال ارائه شد.

منفرد به برنامه های فرهنگی اجرا شده در حاشیه کاروان سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه 30 بسته لوازم التحریر و کیف با ارزش بیش از 500 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای کاروان سلامت در روستای نصیرآباد شهرستان خرم دره خبرداد و گفت: این طرح با مشارکت داوطلبانه یک پزشک عمومی، یک متخصص مامایی، یک متخصص تغذیه در این روستای محروم با ارائه خدمات ویزیت و داروی رایگان به 100 نفر محقق شد.

منفرد خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات سلامت محور، ۱۴ بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند و ۱۰ بسته نوشت افزار نیز بین دانش آموزان کمتر برخوردار روستای نصیرآباد توزیع شد.

وی تاکید کرد: در جریان برگزاری این کاروان سلامت، یک‌ بیمار سرطانی و یک کودک کم شنوا و نیازمند به استفاده از سمعک، جهت بهره مندی از خدمات حمایتی سازمان داوطلبان در حوزه دارو و درمان شناسایی و برای دریافت خدمات حمایتی – درمانی به جمعیت هلال احمر معرفی شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای سومین طرح کاروان سلامت در روستای آق بلاغ خدابنده خبرداد و گفت: این کاروان با مشارکت داوطلبانه چهار پزشک یک متخصص  زنان و ۲ پرستار و یک نفر نسخه پیچ محقق شد.

منفرد خاطرنشان کرد: این کاروان موفق به ویزیت رایگان 150 نفر از اهالی روستای آق بلاغ شدند و در کنار آن خدمات پرستاری و دارویی رایگان نیز اهدا شد. ارزش ریالی خدمات بیان شده 40 میلیون و 300 هزار ریال است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر خدمات سلامت محور ۳۰ بسته معیشتی به ارزش 210 میلیون ریال نیز به خانواده های نیازمند توزیع شد.

گفتنی است، ارائه خدمات رایگان توسط کاروان های سلامت با همکاری پزشکان  و پرستاران داوطلب هلال احمر، داوطلبان و کارکنان هلال احمر در شهرستان های ابهر، خرم دره و خدابنده، دهیاری ها و مشارکت جامعه بسیج پزشکی خدابنده برگزار شد.

کد خبر 1748508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha