برگزاری نخستین همایش علمی هیأت با همکاری ۱۰ دانشگاه/ فعال کردن ظرفیت هیأت در مدیریت فرهنگی

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان اینکه نخستین همایش هیأت به همت اندیشکده هیأت و با همکاری موسسه احیای امر دانشگاه امام صادق(ع) اواخر بهمن ماه برگزار می شود، گفت: بیش از ۱۰ دانشگاه با این همایش علمی همکاری و تلاش دارند که ضمن جبران ضعف‌ها، برای جریان‌سازی هیأت گام‌های موثر بردارند.

حجت الاسلام«مجید باباخانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری همایش علمی هیأت خبر داد و اظهار کرد: تاریخ هیأت از جریان های فخیم، عمیق و اصیل فرهنگی کشور است، اما آن گونه که باید در زمینه جنبه های علمی به آن توجه نشده است.

رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی بیان کرد: در سال های گذشته بخش محتوایی و زیرساخت های علمی جریان هیأت و پشتوانه علمی آن مورد اهتمام قرار نگرفته و تولید دانش هم در این زمینه انجام نشده است، به همین جهت اندیشکده هیأت برای جبران این خلأ با حضور ۱۰۰ استاد حوزه و دانشگاه در هشت میز تخصصی راه‌اندازی شد و تاکنون در این اندیشکده ۳۰۰ موضوع پیرامون هیأت شناسایی شده است.

وی از تدارک سه همایش پیرامون جریان سازی هیأت خبر داد و گفت: همایش اول در مورد گذشته و همایش دوم و سوم هم در مورد مسائل امروز و آینده پژوهشی هیأت است.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه اولین همایش هیأت به همت اندیشکده هیأت و با همکاری موسسه احیای امر دانشگاه امام صادق(ع) اواخر بهمن ماه برگزار می شود، ابراز کرد: بیش از ۱۰ دانشگاه با این همایش علمی همکاری دارند و تلاش دارند که ضمن جبران ضعف هایی که در جریان سازی هیأت صورت گرفته در عرصه مدیریت فرهنگی و جریان سازی هیأت اقدام به تولید مقاله و پژوهش های جدی به منظور گسترش این جریان عمیق نمایند.

وی ادامه داد: در این همایش از نظرات اندیشمندان و صاحبنظران بهره مند خواهیم شد و  پنج پنل به منظور ارائه مقالات مرتبط با هیأت تشکیل می شود. همچنین از هشت مقاله برگزیده تقدیر به عمل می آید.

رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی خاطرنشان کرد: اندیشکده هیأت در۱۲ میز تخصصی با نقد کتاب ها، برگزاری همایش ها و جلسات علمی متناسب با جریان هیأت و نگاه اندیشمندان حوزه علوم انسانی تلاش دارد که موضوعات مرتبط با جریان هیأت را بیان کند و از اندیشه های حوزه و دانشگاه برای ارتقای سطح محتوایی جریان هیأت بهره ببرد تا برکات و آثار آن را سال های آینده در بستر هیئات مذهبی، جریان ها و تشکلات دینی شاهد باشیم.

کد خبر 1748547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha