جشن مبعث در مساجد بیجار برگزار می شود

حجت الاسلام جمادیان گفت: همزمان با مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) مراسم جشن و سرور در بیش از ۱۰ مسجد شهر و روستای بیجار برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعد الله جمادیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: آیین جشن‌های مبعث همه ساله در سطح مساجد شهرهای استان از جمله شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ مراسم جشن بزرگ مبعث و معراج رسول اکرم(ص) در مساجد این شهرستان اجرا می‌شود، بیان کرد: مراسم جشن مبعث و معراج پیامبر اعظم(ص) با حضور اقشار مختلف مردم در شب سالروز مبعث و معراج نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار افزود: بعثت موضوعی است که جامعه بشری همواره نیازمند آن بوده ولی متاسفانه این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است؛ چرا که اگر بعثت نبود حیاتی نیز برای انسان وجود نداشت.

وی اعلام کرد:پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا اخلاق انسان‌ها را اصلاح و کامل کند و اخلاق زشت و ناپسند را از آنان بزداید و اخلاق نیکو و پسندیده را جایگزین آن سازد.

حجت‌الاسلام جمادیان به معنای بعثت اشاره و عنوان کرد: بعثت یعنی سرآغاز مبارزه با هرگونه شرک و انحراف فکری، عقیدتی، عملی و هرگونه خرافات و به پاخاستن برای نجات انسان‌ها از زیر اسارت‌های فکری، سیاسی و اجتماعی است.

کد خبر 1748578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha