نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های بانوان دریچه‌ای به سمت امید

برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستای عزیزآباد تیران دریچه ای به سمت امید و نمایشی از توانمندی های زنان و دختران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سومین نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی با محوریت کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد از توابع تیران با حضور زنان و دختران کارآفرین‏ اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی اتفاقی ارزشمند برای معرفی ظرفیت و توانمندی زنان و دختران روستایی شده و میزبانی یک کانون فرهنگی و هنری از این رویداد آن هم در محل مسجد بر ارزش این برنامه افزوده است.

کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد توسط یکی از مادران روستا مدیریت می شود و دختران جوان و نوجوان بازوان اجرایی این نهاد و مدیر مسئول کانون هستند که در کنار همدیگر و با حمایت مردم روستا کارهای فرهنگی بزرگی را رقم زده اند.

این کانون مسجد با برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان درهای امید را به سوی جامعه و منطقه هدف خود باز کرده و نشان داده که جامعه زنان چه توانمندی هایی را در وجود خود تقویت کرده اند.

کارآفرینی و اشتغال بانوان در منزل یک شاخصه مثبت محسوب می شود که به اقتصاد خانه کمک کرده اند و فرزندان نیز با روحیه کار و تلاش پرورش می یابند.

نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های بانوان دریچه‌ای به سمت امید

کانون مسجد مرکز آموزش و توانمندسازی جوانان و نوجوانان
مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد به نمایشگاه دستاوردهای بانوان اشاره کرد و اظهارداشت: این نمایشگاه توانایی‏، استعداد و فرصت های اشتغال زنان و دختران روستایی را به تصویر کشیده است.

مریم شهیدی ادامه داد: این بانوان با فراگیری مهارت های آموزشی توانسته اند بر اساس تلاش و همت خود مسیر موفقیت را طی کنند.

وی اشتغال زایی و کمک به رشد دیگران را از شاخصه های کار و تلاش با محوریت کانون های فرهنگی و هنری بیان کرد و اذعان داشت:  کانون مسجد مرکز آموزش و توانمندسازی جوانان و نوجوانان شده است.

شهیدی با بیان اینکه استعدادهای ناب در بین نوجوانان و جوانان روستایی نهفته است‏، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به رشد این ظرفیت ها کمک می کنند.

وی افزود: رفت و آمد از روستا به شهر یک دغدغه برای افراد و خانواده ها شده اما برگزاری همین دوره های آموزشی در روستا زمینه پیشرفت و آموزش مردم را فراهم ساخته است.

نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های بانوان دریچه‌ای به سمت امید

کارآفرینی و توانمندسازی نسل جوان جز برنامه های کانون های مساجد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر فعالیت های تربیتی، استعداد شناسی، جذب به مسجد و اقدامات فرهنگی در حوزه کارآفرینی نیز وارد شده اند، اظهارداشت: این کار به اقتصاد مردم و اهالی کانون کمک می کند.

علی معینی ادامه داد: معرفی کسب و کارهای جدید و مشاغل خانگی فرصت هایی را خلق می کند و جذابیت هایی را هم برای عضویت در کانون به وجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: این دسته از فعالیت های اقتصادی نباید مانع فعالیت فرهنگی بشود و به همین خاطر از مدیران مسئول خواسته شده تا بر اساس برنامه ریزی هدفمند پیش بروند.

معینی به نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی در محل کانون شهدای عزیزآباد اشاره کرد و گفت: این کانون همت و اراده خوبی برای تبیین و روشن سازی جایگاه کانون ها در حوزه بانوان داشته است.

وی اضافه کرد: بچه های مسجد با حمایت مسئولان، هیات امنا و خیرین می توانند برنامه های بزرگی را برگزار کنند و زمینه رشد و پیشرفت نسل جدید را فراهم سازند.

نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های بانوان دریچه‌ای به سمت امید

حس خوب بچه های روستا به کانون

همین نمایشگاه و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری کانون مسجد روستای عزیزآباد علاوه بر شور و نشاطی که در روستا ایجاد کرده، حس خوبی نیز به نوجوانان و جوانان بخشیده است.

فعالیت های کانون خصوصا نمایشگاه دستاوردهای بانوان با مشارکت عمومی و حمایت مسئولان خصوصا دهیاری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورده که هر ساله ماندگار می شود.

کد خبر 1748626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha