مساجد، از سنگرهای اصلی و موتور محرک انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام آذرافروز، به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد یکی از محورها و سنگرهای اصلی و موتور محرک انقلاب اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام حسن آذرافروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی از دل مردم، با چاشنی مسائل اعتقادی، دینی، اسلامی، استکبارستیزی، ضدفساد، ضد ظلم و با محوریت و جریان روحانیت اصیل شکل گرفت.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خوزستان، با بیان اینکه مسجد یکی از محورها و سنگرهای اصلی و موتور محرک انقلاب اسلامی بوده است افزود: مساجد پیش از انقلاب اسلامی انسان‌های پاک، مخلص و معتقد را تربیت می‌کردند و ارتباط با مرجعیت و مجتهدین را در سراسر کشور جهت بیداری هر چه بیشتر انجام می‌دادند.

وی با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم و راهپیمایی‌ها در آن زمان تصریح کرد: این حرکات عظیم توسط بسیاری از تربیت‌شدگان مساجد انجام می‌شد و مساجد در مقابل ظلم ایستادند، روشنگری کردند تا بیداری شکل گیرد.

حجت‌الاسلام آذرافروز، عنوان کرد: مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی در راستای تقویت راهپیمایی بر ضد حکومت دیکتاتوری، ظالم و ستمگر شاهنشاهی ایستادند و همه مردم نیز با این جریان همراهی کردند و اوج آن محرم سال ۱۳۵۶ بود که دستجات عزاداری به بحث ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی پرداختند.

وی با بیان اینکه این حرکت موجب شد تا انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی برسد ادامه داد: یکی از استوانه‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای تربیت شده مساجد بودند و مساجد هم پایگاه و محور اصلی به حساب می‌آمدند.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خوزستان، اضافه کرد: مساجد پس از پیروزی انقلاب نیز در مقابله با فتنه‌ها، کودتاها و جنگ تحمیلی، انسان‌های پاک، مخلص و نخبه‌ای را برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی تربیت کردند.

وی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت و جایگاه مساجد بیان کرد: امروز مساجد نفش مهمی برعهده دارند، باید تربیت نیرو و نخبه‌پروری داشته باشند هر چند که مساجد تاکنون هم نیروهای مخلصی در عرصه‌های مختلف پرورش داده‌اند.

حجت‌الاسلام آذرافروز، خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر موضوع جهاد تبیین تأکید دارند، امروز نیاز ضروری به تببین در جامعه داریم و باید به بیان نقاط قوت انقلاب اسلامی بپردازیم چرا که دشمن نقاط ضعف را چند برابر نشان می‌دهد.

کد خبر 1748638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha