افتتاح موسسه همیار زنان سرپرست خانوار در خمین

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم (ص) تیمره خمین با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد علی اله دادی در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و کمک به استقلال اقتصادی آن‌ها از مهمترین اهداف اصلی سازمان بهزیستی است.

معاون امور سلامت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در سطح استان مرکزی ۱۳ گروه همیار بهزیستی در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، نانوایی، لبنیات، آرایشگری، چرم دوزی، فروش پوشاک و... در حال فعالیت هستند، افزود: گروه همیار، گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان، به منظوردستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت های گروهی در راستای توانمندسازی خود فعالیت می کنند.

این مقام مسئول هدف از تشکیل این گروه‌ها را کاهش مدت حمایت های مستمر سازمان دانست و بیان کرد: پایین آمدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقاءسطح آموزش و مهارت ها در آنان از دیگر اهداف تشکیل این گروه است.

وی با بیان اینکه اعضا گروه از حداقل ۵ تا ۷نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل می شود، ادامه داد: این گروه تحت نظارت مرکز مثبت زندگی به مدیریت مشایخی تشکیل گردیده وفعالیت دارد.  

اله دادی در ادامه با بیان اینکه هدف‌گذاری بهزیستی استان این است که بتوانیم موضوع مهارت‌آموزی را بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش ترویج دهیم اضافه کرد: مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش، یکی از موارد مهم و مورد تأکید این سازمان است.

معاون امور سلامت بهزیستی استان مرکزی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این گروه همیار در زمینه خیاطی  فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: تا کنون مبلغ ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات آماده سازی شغلی جهت راه اندازی کمک شده است و سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه ۱۴۰ میلیون تومان می باشد که پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: تجهیزات فعلی گروه شامل ۷چرخ خیاطی می باشد که متعلق به اعضای می باشد و گروه جهت گسترش فعالیت، قبول سفارشات به روز و توان رقابت با محصولات موجود در بازار نیاز به خرید تجهیزاتی از قبیل میز برش، اطوی کار، چرخ خیاطی  و ... دارند.

کد خبر 1748767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha