۴۰۰ دانشجوی خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ۴۰۰ نفر از دانشجویان پسر استان خراسان جنوبی به مناطق علمیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی ایمانی امروز (۱۸ بهمن) در مراسم بدرقه دانشجویان پسر اعزامی به راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب در حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور از امروز با اعزام ۴۰۰ دانشجوی برادر آغاز شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام هزار و ۴۰۰ دانشجوی خواهر در اسفند ماه خبر داد و گفت: رهاورد سرزمین نور و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی از رویدادهای فرهنگی است که برای این سفر معنوی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید شاخص دانشجویی امسال شهید افتخاریان است، افزود: امیدواریم دانشجویان با استفاده از فرصت اردوی راهیان نور بهترین بهره‌برداری معنوی را داشته باشند.

ایمانی در ادامه تأکید کرد: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور توجه فرآیندی به اتفاقات سرنوشت‌ساز کشور از بدو انقلاب اسلامی تاکنون است.

اردوهای راهیان نور، احیاکننده فرهنگ جهاد و شهادت است

سیدمحمد رضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم کرد: دفاع مقدس تداعی‌کننده نهضت عاشوراست با این تفاوت که در روز عاشورا مردم امام خود را تنها گذاشتند و مردم ایران اسلامی نه تنها رهبر خود را تنها نگذاشتند بلکه اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بالغ بر ۷۰ درصد خاک ایران در زمان طواغیت از این کشور جدا شد، بیان کرد: راهیان نور دارای لایه های پنهان بسیاری است و هر لحظه آن با خون شهدا عجین شده است.

طالبی با تأکید بر اینکه راهیان نور به نوعی احیاکننده فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: با حضور در مناطق دفاع مقدس، ایثارگری‌های جوانان ولایی و انقلابی برای ما تداعی می شود.

معاون استاندار افزایش اعتماد به نفس را یکی از آثار دوران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: در شرایط تحریمی به توانمندی‌های علمی بسیاری در حوزه‌های دفاعی، موشکی، پهبادی و هسته‌ای دست یافته‌ایم که  همه آنها نتیجه اعتماد به نفس دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه با مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا در می یابیم که انتظار آنها از ما چیست، افزود: شهدا همواره بر پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام اسلامی تأکید داشته اند.

طالبی  در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی ۱۱ اسفند با شور و شعور انقلابی و معنویت، یک بار دیگر حماسه آفرینی خواهند کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در پایان افزود: مردم ما به دشمنان نشان خواهند داد که آنها هرگز نخواهند توانست حضور حداکثری مردم،رقابت و سلامت انتخابات را به خطر بیندازند.

کد خبر 1748846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha