۱۷هزار کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در کتابخانه های مازندران موجود است

مهدیان پور از وجود ۱۷هزار نسخه کتاب دفاع مقدسی در کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد و گفت:تألیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت بسیار مهم است، اما هدایت نسل جوان به مطالعه این قبیل آثار از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سکینه خاتون مهدیان پور-مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در اولین کتاب‌واره شهدای خلبان استان مازندران که در سالن اجتماعات کتابخانه جمشید احمدی قائم شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و  یاد و خاطره شهدای فجر آفرین اظهار کرد: چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی جای تبریک دارد.

وی افزود: در حال حاضر استان مازندران بیش از ۲.۵ میلیون جلد کتاب داریم که ۱۷هزار نسخه آن مربوط به کتاب های دوران دفاع مقدس و شهداست.

مهدیان پور با اشاره به سخن استادشهید مرتضی مطهری، گفت: شهدا شمع راه بشریت هستند و اینها را با کتاب میتوانیم به نسل جدیدی که دفاع مقدس را ندیده، بیاموزیم.

وی تاکید کرد: اینکه از شهیدان بنویسیم و بگوییم نیازی است که خودمان به شهدا داریم و نه این مردان خدایی، آنان گوهرهای نابی هستند که در حال حاضر در بینمان نیستند اما میتوانند راهگشا باشند و مسیری را برای نسل جدید ما مشخص کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اذعان کرد: این مراسم مزین به نام شهدای خلبان همچون شهدای خلبان همچون خلعتبری، شیرودی، کشوری و ... است، گفت: این شهدا انتخابشان امنیت جمهوری اسلامی ایران بوده، امید است بتوانیم در جامعه با انتخاب‌های درست پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

بازنشر سیره شهدا موجب انس نسل نو با دفاع مقدس می شود

ابراهیم باقری حمیدآبادی- نویسنده کتاب رفیق سوخو ۲۴ در ادامه این مراسم، گفت: ما در انتشارات راهبردی نیروهای هوایی توفیق داشتیم ۱۶ کتاب بنویسیم، بنای ما تشویق کودکان برای خلبان شدن و ادامه راه شهدای خلبان بود.

وی افزود: این کتاب‌ها در جنگ فرهنگی امروز گلوله‌های نامرعی هستند که در خانه پر شدند اما دشمن در فضای مجازی گلوله های خود را به کار گرفته است، من سرباز فرهنگی هستم اما سربازی که اف ۴، ۵ و ... را سوار میشود خلعتبری ها هستند که در این کتاب وصف شده اند اما گلوله‌ها به هدف نمی‌خورد.

باقری حمیدآبادی گفت: این کتابها اگر در اصفهان چاپ میشد به چاپ شصتم میرسید، داستان فانتری سوخو۲۴ که تنهایی سه نفره دارد در کنار دو خلبان، آقای شهید علیرضا فغانی دو روز مانده به شهادتش سوار سوخو می‌شود و ...، زندگی این شهید را روایت میکند.

این نویسنده دفاع مقدسی خاطرنشان کرد: معمولا نوجوانان مشتاق این داستان‌های فانتری می‌شوند یا کتاب سلحشور چهل و یکم پازل های داستانی بسیار ناب درباره شهید خلعتبری است شما بخوانید، خلعتبری متفاوت جنگ میبینید یعنی وجوهات انسانی رفاقتی زندگی خلعتبری را میبینید، چند مورد از این کتابها به دست نوجوانان رسید؟ آنوقت همه بچه‌های دهه ۹۰ می‌گویند می‌خواهیم دندانپزشک و پزشک شویم.

کد خبر 1748868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha