اجتماع قرآنیان و فعالان حوزه قرآن شهرستان ورامین برگزار شد

اجتماع قرآنیان و فعالان حوزه قرآن شهرستان ورامین به همت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، صبح امروز جمعه(۲۰ بهمن ماه)اجتماع قرآنی ها و فعالان حوزه قرآن شهرستان ورامین به مناسبت ایام الله دهه فجر به همت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  برگزار شد.

در این مراسم که باحضور علاقمندان به تلاوت قرآن از رده های سنی حضور داشتند قاریان برجسته منطقه به اجرای قرائت قرآن پرداختند.

حجت الاسلام حسنی معاون حوزه علمیه ورامین در این جلسه و در جمع قاریان گفت: قرآن بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد ولی با لطف الهی شامل تلاوت کنندگان و دوستداران قرآن شد و پس از تلاوت رسول خدا که اول قاری قرآن بودن این منت بر ما نهاده شده است که بتوانیم در عالم این کلام الهی را تلاوت کنیم.

وی افزود: تلاوت قرآن علم است و بالاترین عبادت است و در شب عاشورا سید الشهدا تلاوت قرآن را بر تمامی عبادت مقدم می دانستند.

حجت الاسلام حسنی خواندن قرآن را یک لذت معنوی بزرگ دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی هستند در تمام عمر دست از تلاوت قرآن برنداشتند و در لحظات آخر نیز طبق فیلم های موجود از قرآن خواندن دست نکشیدند و این برای ما درس بزرگی است که از خواندن قرآن خسته نشویم.

گفتنی است، در این مراسم که تقارن با صبح روز جمعه پیدا کرده بود، حضور پررنگ دهه هشتادی ها و نودی ها از نکات جالب توجه برنامه بود که در مسجد حضرت ابالفضل(ع) ورامین به اجرای تلاوت و گوش دادن به نوای قرآن پرداختند.

لازم به ذکر است، به همت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ورامین این محفل انس با قرآن ماهیانه روزهای جمعه با حضور جوانان ده هشتاد و نودی برگزار می گردد که تاکنون توانسته قاریان برجسته ای را به منطقه و استان معرفی نماید.

کد خبر 1749030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha