محافل قرآنی مساجد استان اصفهان رونق یافته است

سرپرست ستاد فهما اصفهان گفت: محافل قرآنی در مساجد این استان همزمان با طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» و همزمان با ایام ماه رجب روتق یافته است.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به روند اجرایی طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» اشاره کرد و اظهارداشت: ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری در استان اصفهان برای اجرای این طرح ثبت نام کردند که با توجه به روند اجرایی امکان افزایش آن وجود دارد.

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان افزود: برگزاری محافل قرآنی همزمان با اجرای این طرح و به مناسبت ایام ماه رجب افزایش یافته و در ماه شعبان نیز این برنامه ها تداوم دارد.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از چهار هزار کانون برای اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: ۱۰ درصد این آمار مختص استان اصفهان بوده و با جذب قاریان قرآن محلی و چهره های استانی و کشوری  این کار انجام می شود.

محمدیان یادآورشد: محفل انس با قرآن و اهل البیت(ع) ‌ با حضور قاریان برجسته کشوری و بین المللی نیز برنامه ریزی شده که در مساجد شاخص برگزار خواهد شد.

وی به روند کار در شناسایی و تجلیل از خانواده های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: این کار توسط کانون های فرهنگی و هنری تخصصی بانوان انجام شده و همزمان با روز مادر و روز پدر از این خانواده هاتجلیل به عمل آمده است.

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان هدف از شناسایی و معرفی خانواده های قرآنی را جریان سازی و گسترش فرهنگ قرآنی در بین دیگر خانواده ها اعلام کرد.

کد خبر 1749130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha