چهره واقعی ایران به مردم کنیا نشان داده شود

مدیر بازرگانی شبکه رادیو و تلویزیون ۴۷ کنیا خواستار نمایش فیلم‌های بلند و مستند ایرانی شد و گفت: ما علاقه‌مند به سفر به ایران و مشاهده واقعیت‌های این کشور اسلامی و انعکاس آنها در کنیا هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی ضمن بازدید از شبکه رادیو و تلویزیون ۴۷ کنیا با مدیران ارشد این شبکه دیدار کرد.

پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در کنیا در سخنانی، با اشاره به دستاوردهای فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که توانست دل‌های میلیون‌ها انسان آزاده در دنیا از جمله آفریقا را به سوی خود جلب کند.

وی افزود: ایران بعد از ۴۵ سال در حوزه علمی، فن آوری و تکنولوژیکی به جایی رسیده است که کشورهای بزرگ برای رسیدن به آن سال‌های زیادی را مصروف داشته‌اند برای همین است که در ایران سرعت و رشد علم ۱۱ برابر متوسط رشد علمی در جهان است و ما در ارتباط نزدیکی که با دولت و ملت کنیا داریم.

پورمرجان به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کنیا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور کشورمان در این سفر، آمادگی مراودات علمی، فرهنگی و تکنولوژیکی را بین دو کشور را اعلام کردند چراکه مردم و دولت ایران، مردم و دولت کنیا را به عنوان یک دوست قلمداد می‌کنند و همواره خواهان روابط بیشتر و مستحکم‌تر بین دو طرف هستند.

مدیر شبکه رادیو و تلویزیون ۴۷ کنیا در این دیدرا، بیان کرد: کنیا یک کشور چند فرهنگی است و پیروان ادیان مختلف در کنار همدیگر به صورت مسالمت آمیزی زندگی می‌کنند و فعالیت‌های ایران در حوزه فرهنگی برای ما هم حائز اهمیت است و ما آمادگی داریم تا در این حوزه با رایزنی فرهنگی ایران مراوده داشته باشیم.

مدیر بازرگانی این شبکه هم، گفت: ما آمادگی داریم تا در حوزه فیلم و نمایش فیلم‌های بلند و مستند ایرانی با شما همکاری داشته باشیم. زیرا می‌دانیم که ایران در حوزه فیلم خیلی قوی ظاهر می‌شود.

وی تصریح کرد که ما علاقه‌مند به سفر به ایران و مشاهده واقعیت‌های این کشور اسلامی و انعکاس آنها در کنیا هستیم و اگر چنین سفرهایی برای خبرنگاران این شبکه رسانه‌ای فراهم شود یا تسهیل گردد برای رسیدن به هدف پیش گفته می‌تواند مؤثر واقع شود.

چهره واقعی ایران به مردم کنیا نشان داده شود

پس از آن، معاون شبکه رادیو و تلویزیون ۴۷ کنیا با تشریح فعالیت‌های این شبکه گفت: برنامه‌های متنوعی برای رادیو و تلویزیون ۴۷ کنیا تعریف شده که اخبار، موسیقی، پخش فیلم‌های سینمایی و مستند از جمله مهمترین آنها است.

وی افزود: پوشش دادن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنیا از دیگر بخش‌های این شبکه است که می‌توانیم با رایزنی فرهنگی ایران در کنیا همکاری نزدیک داشته و حتی برنامه‌های مشترکی را تعریف کنیم.

اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی بین ایران و کنیا به ویژه در ماه مبارک رمضان، گفت‌وگو با شخصیت‌های فرهنگی ایران، پخش فیلم‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی و تبادل و اعزام هیأت‌های رسانه‌ای به دو کشور از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

کد خبر 1749238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha