ارسال بیش از ۱۶۰۰ اثر به جشنواره شیخ طوسی/دریافت ۲۰۰مقاله در بخش ویژه

رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود افزود: در بخش اصلی ۲۵۰۰ اثر شناسایی شده که از این تعداد ۱۶۸۴ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۷۸ اثر حایز رتبه و مقام برتر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شیخ طوسی گفت: جشنواره بیست و پنجم شیخ طوسی با اهدافی همچون «رصد و پایش سالانه فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران المصطفی»، «اهتمام، تشویق و زمینه‌سازی جهت پژوهش و تولید دانش و تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران»، «بسترسازی جهت انجام تحقیقات علمی با رویکرد به مسائل و نیازهای جهان اسلام»، «ارائه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی جامعه المصطفی در سطح داخلی و بین‌المللی» برگزار می شود.

وی افزود: «شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی در جامعه المصطفی از طریق معرفی آثار برگزیده پژوهشی»، «ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران المصطفی»، «ارتقاء کمی و کیفی تولیدات و آثار پژوهشی در المصطفی»، «زمینه‌سازی جهت توسعه تعاملات علمی ـ پژوهشی بین المصطفی و سایر مراکز و شخصیت‌های علمی بین‌المللی» و «آسیب‌شناسی فعالیت‌های پژوهشی به منظور رفع آن» از دیگر اهداف برگزاری بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی است.

حجت‌الاسلام کاظمی، با استفاده از تجربه برگزاری دوره‌های گذشته به تنوع ملیتی مشارکت‌کنندگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به سابقه درخشان برگزاری این جشنواره بین‌المللی باید بگویم هرساله سطح کیفی آثار و همچنین تنوع ملیتی طلاب مشارکت‌کننده بیشتر می‌شود و امسال از ۵۸ ملیت در جشنواره بیست و پنجم اثر دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود افزود: در بخش اصلی ۲۵۰۰ اثر شناسایی شده که از این تعداد ۱۶۸۴ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد نیز پس از انجام مراحل مختلف ارزیابی ۷۸ اثر حایز رتبه و مقام برتر شناخته شدند.

کاظمی با اشاره به بخش ویژه نیز تصریح کرد: در این بخش نیز ۲۰۰ مقاله دریافت کردیم که ۶ مقاله برتر شناخته شد که در پنل تخصصی که فردا برگزار می شود ارائه خواهد شد..

وی «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل» را محور اصلی این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: محورهای اصلی فراخوان مقاله جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی شامل «عقلانیت و معنویت و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «علم و فناوری و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «جامعه و فرهنگ و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «حقوق و سیاست و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «اقتصاد و مدیریت و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل» است.

رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی تصریح کرد: آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در سالن قدس، مجتمع جامع امام خمینی(ره) از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

کد خبر 1749844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha