تکاپوی انتخابات اسفندماه در استان اصفهان

هر چقدر به ۱۱ اسفندماه روز برگزاری انتخابات نزدیک می شویم تکاپو و جنبش مسئولان، نامزدهای انتخاباتی و مردم نیز بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ۱۱ اسفندماه یکی از حساس ترین و مهمترین صحنه های سیاسی کشور با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که مایه امیدواری برای دوستان نظام و یاس و ناامیدی دشمنان است.

این صحنه سیاسی و مشارکت مردمی، فرصتی برای حضور مردم و نقش آفرینی آنان در سرنوشت کشور است تا با انتخاب نمایندگانی اصلح کشور را در قانونگذاری و نظارت بر آن راهبری کرده و در امر رهبری و نظارت بر وظایف این نقش مهم نیز مجلس خبره ای را انتخاب کنند.

تلاش ها و برنامه ریزی های متولیان امر به ویژه وزارت کشور از ابتدای امسال در این خصوص آغاز شده و در حال حاضر شور و نشاط همراه با تکاپو زیادی کشور را فرا گرفته است.

استان اصفهان نیز به عنوان یکی از مناطق مهم کشور در امر سیاسی و مشارکتی، این شور و نشاط را تجربه می کند و تکاپوی خاص این روزها فضاهای حقیقی و مجازی را فرا گرفته است.

مردم استان اصفهان با حضور در صحنه انتخاب ۱۹ نماینده مجلس شورای اسلامی را در ۱۵ حوزه انتخابیه و پنج نماینده مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کنند.

تکاپوی انتخابات اسفندماه در استان اصفهان

آخرین آمار ثبت نام کاندیدا

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان، آخرین آمار مربوط به ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

مهدی سلیمانی شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان را ۷۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیش از هزار و ۷۰۰ نفر رسید که برخی انصراف داده و بعضی نیز جز آمار تایید صلاحیت ها قرار نگرفتند.

وی یادآورشد: آمار ثبت نامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره نسبت به دوره یازدهم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه آمار ۳۷ نفر نیز برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند که پس از تایید صلاحیت ها ۲ نفر حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند.

تکاپوی انتخابات اسفندماه در استان اصفهان

پیش بینی بیش از ۳ هزار شعب اخذ رای در استان اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان به فرآیند برنامه ریزی و اجرای انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: بیش از ۳ هزار شعب اخذ رای ثابت و سیار در این استان پیش بینی شده است.

محمدرضا جانثاری با اشاره به روند مردمی برگزاری انتخابات، گفت: ۶۳ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات همکاری می کنند که نمونه بارز اداره این عرصه توسط مردم است.

وی با اشاره به اینکه سلامت و صحت انتخابات بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات های اجرایی انتخابات نباید در جلسات و تبلیغات کاندیدها حاضر شوند و تنها باید با نگاه جامع به برگزاری این برنامه سیاسی تلاش خود را انجام دهند.

جانثاری خاطرنشان کرد: قانون تغییراتی در انتخابات داشته که از جمله آن شفافیت در تبلیغات و استفاده برابر از امکانات دولتی برای کاندید ها است.

وی به تلاش برای مشارکت بالای سیاسی اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات به اقتدار نظام و کشور کمک می کند.

راه اندازی ۱۵ شبکه تلویزیونی انتخابات

یکی از اقدامات موثر و کارآمد برای انتخابات امسال، راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی برای انتخابات و تبلیغات کاندیدها است که سهم استان اصفهان ۱۵ شبکه به اندازه حوزه های انتخابیه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در این خصوص گفت: تولید محتوا و تمهیدات لازم این شبکه های تلویزیونی صورت گرفته و منازه نیز برای کاندیدها پیش بینی شده که ۳۰۰ نفر تاکنون در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

کد خبر 1749902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha