حضرت امام خمینی (ره) جهان را به حیرت انداخت

بورگونیونه، نویسنده و تحلیلگر ایتالیایی به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که جهان را به حیرت انداخت؛ چراکه با تکیه بر شعائر اسلامی و قدرت مردم توانست رژیم شاهنشاهی را از بین ببرد و حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همایش تحت عنوان «۲۲ بهمن ۱۳۵۷؛ انقلاب معنوی یک ملت» با حضور پروفسور آدولفو مورگانتی، استاد دانشگاه و ناشر، پائولو بورگونیونه، نویسنده و تحلیلگر، لورنسو ماریا پاچینی، استاد دانشگاه و فابیو دمایو، فعال سیاسی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی و چندین مؤسسه فرهنگی دیگر در ایتالیا برگزار شد.

در آغاز این وبینار، خانم هانیه ترکیان، از اساتید دانشگاه به تشریح دلایل دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخت.

پروفسور مورگانتی نیز در سخنانی، با اشاره به همکاری‌های فرهنگی و امید به بیداری مسیحیان گفت: تبلیغات سوء رسانه‌های بزرگ و جمعی دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران منجر به شناخت بیشتر دانش‌پژوهان نسبت به امام خمینی(ره) رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) مشکلات مردم را به خوبی می‌شناخت و در مبارزه‌ی خود استوار بود که در نهایت سربلند از این میدان بیرون آمد.

بورگونیونه، نویسنده و تحلیلگر به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های غرب برای بی ثباتی در ایران پرداخت و گفت: در اندیشه حاکم بر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) شخصیتی بود که جهان را به حیرت انداخت؛ چراکه با تکیه بر شعائر اسلامی و قدرت مردم توانست رژیم شاهنشاهی را از بین ببرد و حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کند.

حضرت امام خمینی (ره) جهان را به حیرت انداخت

وی افزود: با این وجود، هنوز بسیاری از وجوه شخصیتی امام(ره) و سیاست‌های ایشان برای دنیای غرب ناشناخته مانده است.

لورنسو ماریا پاچینی، از اساتید دانشگاه هم در سخنانی، با اشاره به ابعاد معنوی انقلاب اسلامی، آرمان‌های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه انقلاب اسلامی ایران در اندیشه امام راحل(ره) را تشریح و مبانی فلسفی و عرفانی این مفهوم در نظام فکری امام خمینی(ره) را تبیین کرد.

فابیو دمایو، فعال سیاسی به عنوان آخرین سخنران این نشست، خاطرات سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و تأثیرپذیری از مردم ایران را مطرح کرد و با اشاره به شخصیت برجسته و همه جانبه امام خمینی(ره) در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی و مذهبی، به اهمیت دیدگاه ایشان در تشکیل حکومت اسلامی و وضع قوانین و مقررات بر اساس شریعت اسلامی پرداخت.

کد خبر 1749999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha