تشکیل ۲۳ پرونده فرزندخواندگی در شیروان

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: امسال، ۲۳ پرونده خانواده های متقاضی فرزندخواندگی در این شهرستان تشکیل و در نهایت چهار فرزند به فرزندخواندگی تحویل داده شد.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته، تعداد ۲۵ پرونده خانواده های متقاضی فرزندخواندگی تشکیل و در نهایت ۶ فرزند به فرزندخواندگی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های کارشناسان این دفتر حدود ۵۵ فرزند به صورت امداد بگیر نزد بستگان درجه اول و دوم نگهداری می شوند و با جذب اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیون ریال ماهیانه و پرداخت به این افراد و حمایت از آن ها از ورود فرزندان به مراکز بهزیستی جلوگیری و در کانون گرم خانواده نگهداری می شوند.

 آرام عنوان کرد: داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک از جمله شرایط لازم برای خانواده ها به منظور دریافت فرزندخوانده از بهزیستی است.

مدیر اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت، هفت تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه ها و خیران تامین خواهد شد و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: تمامی کودکان و نوجوانانی که در این مراکز نگهداری می شوند شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به خانواده‌ها را ندارند زیرا برخی از سرپرستان آنها در زندان به سر می برند و یا معتاد هستند که بعد از دوره ای فرزندشان را تحویل می گیرند.

در قانون قبلی سن فرزندخواندگی تا ۱۲ سال بود اما در قانون جدید تا ۱۶ سالگی افزایش یافته است.

شهرستان شیروان سه مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شامل شیرخوارگاه مختلط حضرت فاطمه(س)، مرکز پسرانه امام رضا(ع) و مرکز دخترانه حضرت زینب(س) دارد.

کد خبر 1750300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha