توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی

کانون فرهنگی هنری «شمیم یاس» در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) با اجرای برنامه‌های متنوع و مستمر قرآنی مستمر توانسته در تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی به ویژه برای کودکان و نوجوانان موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری شمیم یاس مسجد امام حسن مجتبی(ع) از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان اصفهان است که تلاش این کانون تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی است و در این راستا محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری در این مسجد در مناسبت های مختلف برگزار می شود.

«عبدالله ترابی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه انجام فعالیت های قرآنی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری شمیم یاس مسجد امام حسن مجتبی(ع) استان اصفهان است، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در این کانون به صورت مستمر مورد توجه است، به طوری که کرسی های تلاوت قرآن کریم، تفسیر موضوعی قرآن، برگزاری دوره های قصه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های کانون است که در طول هفته برگزار می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری شمیم یاس امام حسن مجتبی(ع) افزود: اجرای طرح ملی«مسجد پایگاه قرآن» با توجه به منویات مقام معظم رهبری ‌در خصوص قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، به همت این کانون مسجدی اجرا و در قالب اجرای این طرح شبکه سازی تجلیل از قاریان مورد توجه قرار می گیرد.

توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی

توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی

وی در ادامه طرح «ایران پلاک ۴۵ » را یکی دیگر از طرح های موفق این کانون مسجدی نام برد و گفت: در قالب این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی که در نماز جماعت به صورت مستمر به مدت ۳۰روز شرکت می کنند، می توانند از کارت نماز و اهدای جوایز ویژه بهره مند شوند. همچنین اجرای طرح حکمت های نهج البلاغه از جمله برنامه های این کانون است.

توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی

توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی

مدیر کانون فرهنگی هنری شمیم یاس امام حسن مجتبی(ع) در مورد دیگر برنامه های کانون گفت: فعالیت های ورزشی شامل فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، شنا، دارت، برگزاری اردوهای مختلف، اجرای سرود، برپایی مشاوره خانواده، پزشکی، حقوقی، قضایی و میز خدمت از دیگر برنامه های این کانون مسجدی است.

ترابی همچنین از رویکرد این کانون مسجدی در کمک رسانی به نیازمندان خبر داد و افزود: به صورت ماهیانه و فصلی کمک به نیازمندان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، کمک های نقدی،  پرداخت قبوض، پرداخت کمک درمانی، توزیع غذای گرم  گوشت به همت بچه های مسجد مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر 1750387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha