پخش قسمت چهارم از مجموعه «ایران شکست‌ناپذیر» از شبکه ازوزدا روسیه

قسمت چهارم مجموعه «ایران شکست‌ناپذیر» به خودباوری و مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌های غرب اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین قسمت از مجموعه مستندهای تلویزیونی «ایران شکست‌ناپذیر» از شبکه تلویزیونی «ازوزدا» روسیه پخش شد.

این مجموعه پنج قسمتی که توسط اولگا بلووا؛ مجری مشهور روسی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ساخته شده، به مدت ۵ هفته هر یکشنبه به روی آنتن شبکه تلویزیونی «ازوزدا» می‌رود.

محوریت بخش چهارم این مجموعه که به تحریم‌های غرب علیه ایران و چگونگی خودباوری و مقاومت مردم ایران و رسیدن به دستاوردها و پیشرفت‌ها در شرایط تحریم اختصاص داشت، از این شبکه در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

در آغاز این قسمت، اولگا بلووا مجری برنامه گفت: امروز ما به داستان خود در مورد ایران ادامه می‌دهیم، در مورد آنکه چگونه ایران یاد گرفت تحت تحریم‌ها، بقای خود را حفظ کند و اکنون آماده اشتراک‌گذاری چه تجربیاتی در این راه با کشورهای دوست است؟ چگونه توانست از مسدود شدن سوئیفت و تراکنش‌های بانکی عبور کند؟ کدام خودروهای ایران آماده عرضه به روسیه است و چرا خزر اکنون امن‌ترین مسیر شمال به جنوب محسوب می‌شود؟

در ادامه، پیرامون کالاهای ایرانی و آنچه ایران می‌تواند به همسایه بزرگ شمالی خود ارائه دهد، پرداخته شد. در این بخش، گفت‌وگو با یکی از شهروندان پخش می‌شود. وی در مورد برخی کالاهای ایرانی نظیر چرم می‌گوید: من به عنوان یک ایرانی به محصولات چرم افتخار می‌کنم، به طوری که حتی حاضر نیستم از برندهای غربی، بپوشم.

این شهروند ادامه می‌دهد: تولیدکنندگان خوبی داریم، کیفیت برندهای ایرانی نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و بیشتر محصولاتی که داریم با کیفیت عالی هستند.

پخش قسمت چهارم از مجموعه «ایران شکست‌ناپذیر» از شبکه ازوزدا روسیه

سپس با یکی از دارندگان ایرانی بنگاه تجاری در روسیه صحبت می‌شود و او در ارتباط با قبل از اعمال تحریم‌ها بر علیه روسیه می‌گوید: قبل از تحریم‌ها می‌توان گفت کار سخت بود چون هنگام مراجعه به شرکت‌های روسی، آنها می‌گفتند شما تحریم هستید، ما از کار با شما می‌ترسیم اما پس از تحریم‌های غرب علیه روسیه اکنون می‌توانیم با آرامش کار کنیم. وی افزود: تحریم‌ها انگیزه بزرگی برای روسیه جهت توسعه داخلی کشورشان شده است.

در ادامه بخشی از سخنان عباس علی‌آبادی؛ وزیر صمت ایران پخش می‌شود؛ جمعیت جمهوری اسلامی ایران ۸۵ میلیون نفر است، منابع عظیم انرژی، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مختلف از جمله در زمینه‌های فنی، مهندسی و دانش محور، دسترسی به هاب‌های لجستیکی در فضای بین‌المللی متصل به دریا داریم که همه اینها به ایران نقشی کلیدی می‌دهد.

آندری اسلپنف؛ وزیر بازرگانی کمیسیون اقتصادی اوراسیا در گفت‌وگو با اولگا بلووا گفت: چشم‌اندازهای عالی در مهندسی حمل و نقل مانند لوکوموتیوها، تجهیزات راه‌آهن و همه آنچه مربوط به ساخت و ساز زیرساخت‌های حمل و نقل است، وجود دارد. این منطقه برای ما امیدوارکننده است؛ چراکه توسعه کریدور شمال-جنوب نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان از جمله زیرساخت‌های فیزیکی است، باید جاده‌سازی کنیم، ترمینال بسازیم و در اینجا می‌توانیم فرصت‌های عرضه و سرمایه‌گذاری خوبی پیدا کنیم.

در ادامه قسمت چهارم مجری به این امر اشاره می‌کند که پس از تحریم‌ها، ایران به علم و پزشکی خودش متکی‌ست و به گفته کارشناسان در حال حاضر در ایران ۷۰ درصد از حجم محصولات مورد نیاز پزشکی در داخل کشور تولید می شود؛ این در حالی‌ است که در روسیه این رقم ۲۰ درصد است.

دیاکو عباسی، مدیر شورای گردشگری سلامت به اولگا بلووا می‌گوید: ایران از نظر کیفیت و حجم خدمات پزشکی بسیار پیشرفته و جزو ۱۵ کشور پیشرو از نظر کیفیت خدمات پزشکی است.

پخش قسمت چهارم از مجموعه «ایران شکست‌ناپذیر» از شبکه ازوزدا روسیه

بلووا به بینندگان برنامه چنین می‌گوید: چه چیزی می‌تواند برای روسیه جالب باشد؟ همه چیز از گسترش عرضه تجهیزات پزشکی و دارو گرفته تا راه‌اندازی تولید مشترک و نکته بسیار مهم این است که قیمت تمام آنالوگ‌های ایرانی بسیار کمتر از مشابه غربی است. تحریم داروهای درمان سرطان و شیمی درمانی حساس‌ترین ضربه به ایران بود اما ایران این را بدرستی فهمید و تولید خود را توسعه در این عرصه توسعه داد.

در ادامه این قسمت از برنامه ایران شکست‌ناپذیر، از کریدور شمال جنوب و نقش آن در توسعه همکاری‌های اقتصادی، از موضوعات مربوط به بازگشت تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا، مسأله تحریم‌های بانکی، سوییفت اشاره شده و با کارشناسان و مسئولین این حوزه‌ها صحبت می‌شود.

این قسمت از برنامه «ایران شکست‌ناپذیر» از طریق لینک اینترنتی https://drive.google.com/file/d/۱V۸ECOGxn۸lhQLqZyBDerzg۵۳NCU۶۷CiU/view?usp=sharing در دسترس علاقه‌مندان است.

بنابر اعلام این خبر، گروه برنامه‌سازان شبکه تلویزیونی «ازوزدا» به همراه خانم اولگا بلووا مجری مشهور و عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه برای ساخت ویژه برنامه‌هایی‌ درخصوص کشورمان، اواخر سال گذشته میلادی به ایران سفر کردند و پیرامون مسایل مختلف مورد علاقه بینندگان روس محتوا تهیه شد.

گروه رسانه‌ای ازوزدا شامل شبکه تلویزیونی و ایستگاه رادیویی ازوزدا، دارای پورتال‌های اطلاعاتی، نسخه اینترنتی و روزنامه هفتگی‌ است. کانال تلویزیونی ازوزدا با مخاطب بالقوه ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر و پخش ۲۴ ساعته یکی از مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی روسیه محسوب می‌شود.

کد خبر 1750405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha