طراحی نقشه فلسطین با حروف قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان

یک هنرمند مصر نقشه فلسطین را با حروف آیات قرآنی با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان منبت کاری کرد تا پیام تسلی و حمایت از ملت فلسطین در غزه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فلسطینی هلا، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و آماده شدن برای این ماه، «اسماعیل صابر» که در کارهای هنرهای اسلیمی و منبت کاری است، ملت فلسطین را فراموش نکرده است و کارهای منبت کاری را برای این ماه پرفضلیت آماده می‌کند.

اسماعیل صابر، نقشه فلسطین را با حروف آیات قرآنی سوره بقره« و بشِّرِ ٱلصَّابِرِینَ ﴿١٥٥﴾ ٱلَّذِینَ إِذَآ أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا للَّهِ وَإِنَّآ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ﴿١٥٦﴾ أُولَـٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَـٰئِکَ هُمُ ٱلْمُهْتَدُونَ ﴿١٥٧﴾ » نقشه فلسطین را طراحی کرد تا در کنار نمادهای سنتی رمضانی مانند فانوس و هلال ماه رمضان، پیام تسلی و حمایت از ملت فلسطین در غزه باشد.

ابتکار هنرمند مصری در طراحی نقشه فلسطین با آیات قرآنی

اسماعیل صابر درباره این این طراحی گفت: من مهندس کشاورزی هستم. ۲۰ سال پیش زادگاهم در المنیا مصر را ترک کردم و به استان اسیوط رفتم و در آنجا شروع به کار در زمینه چوب، به ویژه هنر منبت کاری کردم. من عاشق این هنر هستم.  مراحل پیشرفت را طی کردم تا به مرحله طراحی رسیدم که هرچیزی که در برابرم دیدگانم می دیدم ، بدون هیچ سختی با چوب می ساختم. امسال اولین سالی نبود که فانوس ماه مبارک رمضان را طراحی کردم، اما پارسال بزرگ‌ترین فانوس را به طول ۶ متر طول طراحی و اجرا کردم. امسال متوجه شدم که این جشن مرتبط با فلسطین عزیزم دارد، بنابراین تصمیم گرفتم نقشه فلسطین را با حروف آیه قرآن طراحی کنم.

وی ادامه داد: هدف من از انتخاب این آیه این است که به آنها بگویم خدا با شماست و به آمدن ماه مبارک رمضان بشارت خواهید داد. به همین دلیل تمایل دارم که  نقشه فلسطین در جشن های فرا رسیدن ماه مبارک حضور داشته باشد. اجرا و ساخت نقشه فلسطین و هلال ماه بیش از ۴۰ ساعت کار به مدت ۴ روز به طول انجامید.  طول این فانوس از ۲ تا ۲ متر و نیم است و از ۳ تخته چوب تشکیل شده است.

خریطة فلسطین من الخشب

اسماعیل صابر ادامه داد: درخواست فانوس و هلال از سوی کسی انجام گرفت که این دو را در جایگاه ویژه برای جشن ماه رمضان قرار دهد. اما  نقشه فلسطین تلاش شخصی من در همبستگی با فلسطین و به عنوان پیامی ساده از سوی یک شهروند مصری  به ملت فلسطین است که جزو صبورترین افراد هستند.

وبشر الصابرین".. إسماعیل رسم خریطة فلسطین بالأرکیت وحروف الآیة القرآنیة

کد خبر 1750423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha