«رشدآوند» مجموعه‌ای از ایده‌ها در حوزه پیوند منزل، مسجد و مدرسه است

کارشناس فرهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: رویداد ملّی «رشدآوند» بانک قوی اطلاعاتی از ایده‌هایی در حوزه پیوند منزل، مسجد و مدرسه است که فعالان فرهنگی و تربیتی می‌توانند آن‌ها را به کار بگیرند.

محمد تابش، کارشناس فرهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در مورد رویداد ملّی «رشدآوند» اظهار کرد: این رویداد یک ظرفیت و فرصت مناسبی برای تمام ایده‌پردازان و فعالان فرهنگی و تربیتی در سطح کشور است؛ به این دلیل که آن‌ها در حال انجام کار تربیتی و ارتباط مستقیم با نوجوانان هستند و می‌توانند تجارب و ایده‌های خود را به منصه ظهور بگذارند. این بستر می‌تواند تمامی این ایده‌ها و تجارب را تجمیع کرده و پس از پالایش و نظام دهی، در اختیار سایر فعالین مرتبط با موضوع پیوند منزل، مسجد و مدرسه قرار دهد.

وی ضمن دعوت از مجموعه‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور افزود: فراخوان شرکت در رویداد ملّی «رشدآوند» نیز برای این کانون‌ها ارسال شده است. از طریق سایت و کانال «بچه‌های مسجد» در کشور با حضور هزاران نفر از فعالان فرهنگی و همچنین کانال‌های استانی هم اطلاع رسانی درخصوص این رویداد انجام شده است. هر استان به طور جداگانه نیز از طریق کانال های اطلاع رسانی اختصاصی تحت پوشش خود که به نام «بچه‌های مسجد» می‌باشد و از این طریق، فعالان فرهنگی و تربیتی آن استان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تغذیه محتوایی می‌شوند. اطلاع رسانی شده اند. در استان اصفهان هم بالغ بر ۳۰۰۰ فعال فرهنگی تحت پوشش این کانال هستند.

کارشناس فرهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به حمایت از این رویداد ملّی بیان کرد: این رویداد در قالب یک اتفاق مشترک از جانب دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در حال برگزاری است. ما یک باشگاه فعالان تربیتی در حوزه مسجد را اداره می‌کنیم و یکی از محورهای اصلی ما برقراری ارتباط مستقیم با نوجوانان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ است.

وی ادامه داد: ما با کمک دوستانمان در رویداد ملّی «رشدآوند» ایده‌ها را تجمیع، پالایش و ساماندهی کرده و آن‌ها را مجددا در اختیار فعالان این طرح قرار می‌دهیم که به نوعی یک بانک قوی اطلاعاتی از ایده‌هایی است که می‌توانند آن‌ها را به کار بگیرند. در بحث داوری آثار و جوایز بخشی از این رویداد نیز اگر بتوانیم، کمک‌حال دوستانمان در رویداد ملّی «رشدآوند» هستیم.

تابش در پایان سخنان خود، پیوند سه ضلع منزل، مسجد و مدرسه را مسئله مهمی دانست و تأکید کرد: توجه به هریک از این سه ضلع به تنهایی مهم است؛ اما قرارگیری آن‌ها در کنار هم از اهمیت بیشتری برخوردار است و تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. از همین رو فعالان فرهنگی در هریک از این سه حوزه همچون آموزش و پرورش، مربیان تربیتی مدارس، پایگاه‌های بسیج و کانون‌ها و هیئات فرهنگی هنری و خانواده ها می‌توانند در راستای تکمیل مباحث تربیتی مرتبط با نوجوانان اتفاقات مبارکی را رقم بزنند.

یادآور می‌شود: رویداد ملّی «رشدآوند» فرصتی برای گردآوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه است که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت ایده می‌توانند تا پایان بهمن ماه سال جاری به نشانی اینترنتی m۸r.ir/kariz۴۰ مراجعه کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1750436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha