آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی به نمایش درآمد

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، ۹۲ اثر از دانش‌آموزان مدارس فارسی‌آموز تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهاردهمین نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری نقاشی دانش‌آموزان مدارس فارسی‌آموز گرجی و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان تفلیس با حضور محمود ادیب، سفیر و احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی، مدیر و دبیران مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان، ایرانشناسان و معلمان مدارس گرجی، دانش‌آموزان و فارسی‌آموزان و تعدادی از خانواده‌های آنان در سالن نمایندگی فرهنگی برپا شد.

مهری‌اردستانی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی، اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه آشنایی بیشتر دانش‌آموزان ایرانی و گرجی با فرهنگ و هنر دو کشور و نیز مودت و دوستی بیشتر بین آنان و خانواده‌ها در این ایام فرخنده و مبارک است.

آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی به نمایش درآمد

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان افزود: این قبیل برنامه‌ها موجب ایجاد انگیزه بیشتر و تقویت زبان فارسی بین دانش‌آموزان گرجی شده و زمینه رشد استعداد و خلاقیت‌های فارسی‌آموزان را نیز فراهم می‌کند.

وی گفت: امروز شاهد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه نقاشی دانش‌آموزان ایرانی و گرجی هستیم، لذا از تلاش‌های معلمین مدارس به ویژه چهار مدرسه دولتی تفلیس که ضمن همکاری با رایزنی به امر آموزش زبان فارسی مبادرت دارند و زمینه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، تاریخ و هنر ایران را فراهم می‌کنند، قدردانی کرد.

آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی به نمایش درآمد

ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در سخنانی، با اشاره به قدمت هنر اصیل ایرانی بیان کرد: همه آثار هنری از مینیاتور گرفته تا معرق و دیوارنگاره‌ها، خطاطی و نقاشی و تذهیب، نمایه فرهنگ غنی چند هزار ساله ایران است که امروز در آثار برخی دانش‌آموزان و فارسی‌آموزان گرجی و ایرانی به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: کار مشترکی که امروز دانش‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان گرجی در قالب نقاشی به تصویر کشیده‌اند و در معرض نمایش قرار گرفته، زمینه و بستری ایجاد کرده که بتوانیم تعاملات را بیشتر و تبادل فرهنگی دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

این مراسم با اهدای جایزه و لوح تقدیر به برگزیدگان این دور از نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری نقاشی به پایان رسید.

 شایان ذکر است، در این دوره از نمایشگاه، ۹۲ اثر از دانش‌آموزان مدارس فارسی‌آموز تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان دریافت شد که پس از بررسی و ارزیابی آثار از نظر موضوع، کیفیت و ...، تعداد ۲۳ اثر به عنوان برتر انتخاب و معرفی شدند.

آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی به نمایش درآمد

کد خبر 1750471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha