جشن‌های نیمه شعبان با محوریت مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود

حجت الاسلام یوسفی با تشریح برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان، از برگزاری جشن های مردمی با محوریت مساجد و بقاع متبرکه همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام علی یوسفی، مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تشریح برنامه های نیمه شعبان در زنجان اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های نیمه شعبان در چند بخش انجام شده است، در بخش نخست مربوط به ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی است که مقرر شده جشن های نیمه شعبان ویژه کارکنان و خانواده ها در ادارات برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه های معرفتی و آموزشی در موضوع امام زمان(عج) و مهدویت و آشنایی عموم مردم با منتظران ظهور توسط بنیاد مهدویت زنجان پیشنهاد شده است که در صورت اجرا در ادارات و نهادها، اساتید زنجان و مرکز تخصصی مهدویت قم پیش بینی خواهد شد.

حجت الاسلام یوسفی از برگزاری مسابقات کتابخوانی و پیامکی با موضوع مهدویت در این ایام خبر داد و افزود: تبلیغات شهری و تولید محتوا در فضای مجازی نیز به دستگاه هایی اجرای برای اجرا در این ایام پیشنهاد شده است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زنجان در ادامه به اجرای برنامه با موضوع مهدویت از صدا و سیمای مرکز زنجان اشاره کرد و گفت: برنامه «جان جانان» از سیمای مرکز اشراق و برنامه های معرفتی با موضوع مهدویت از رادیوی صدا و سیما برای عموم مردم پیش بینی شده است.همچنین در فضای مجازی نیز فعالان مهدوی تولید محتوا خواهند داشت.

وی به برنامه های پیش بینی شده نیمه شعبان در مدارس و دانشگاه ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: برنامه آموزشی و «یاران موعود» به همت مربیان تربیتی در مدارس اجرا می شود.

حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: این طرح به جهت کمبود مربیان تربیتی آموزش دیده در حوزه مهدویت در مدارس شهر زنجان اجرا خواهد شد و دانش آموزان با معارف مهدوی، جایگاه امامت و استمرار آن و نقش منتظران ظهور آشنا خواهند شد.

به گفته مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زنجان، در نیمه شعبان مسابقات کتابخوانی برای دانش آموزان و عموم مردم پیش بینی شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی«زنان، تربیت اجتماعی و جامعه مهدوی» به میزبانی دانشگاه آزاد زنجان در سال آینده خبر داد و گفت: پیش اجلاس ها و جلسات مقدماتی این برنامه همزمان با نیمه شعبان آغاز خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام یوسفی، برگزاری محافل شعر و برنامه های هنری به میزبانی دستگاه های فرهنگی، برگزاری جشن های نیمه شعبان در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه با محوریت ائمه جمعه در شهرستان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در روز نیمه شعبان و برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در پیاده راه سبزه میدان از دیگر برنامه های سالروز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) خواهد بود.

کد خبر 1750518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha