سفر به خلیج فارس در جدیدترین شماره مجله چشم‌انداز ایران

سی‌امین شماره مجله چشم انداز ایران با محوریت معرفی «خلیج فارس» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سی‌امین شماره دوهفته‌نامه «چشم‌انداز ایران» که با عنوان یونانی ایران‌اراما شناخته می‌شود، ۲۶ بهمن‌ماه با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری ایران زمین منتشر شد.

در سر مقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران، خلیجی قرار دارد که قرن‌ها کاوشگران، بازرگانان و مورخان را مجذوب خود کرده است. این خلیج زیبا، «خلیج فارس» نام دارد. خلیج فارس که به دلیل اهمیت راهبردی، میراث فرهنگی غنی، جاذبه‌های گردشگری و طعم‌های فراوان آشپزی، شناخته شده است، مسافران را به سفری اکتشافی دعوت می‌کند تا ردپای تمدن‌های باستانی را دنبال کنند و طعم غذاهای ساحلی را بچشند.

در این شماره از مجله چشم‌انداز ایران، ما به قلب خلیج فارس سفر می‌کنیم، با جزایر ایرانی آشنا می‌شویم و گنجینه‌های پنهان آن را کشف می‌کنیم. با ریشه‌های نامگذاری آن آشنا می‌شویم. در آب‌های افسانه‌ای تنگه هرمز قایقرانی می‌کنیم و از غذای غنی با محوریت غذاهای دریایی لذت می‌بریم. در ادامه به تاریخ سفر می‌کنیم و از ریشه و تاریخچه نام خلیج فارس و همچنین، اهمیت بسیار زیاد تنگه هرمز، ورودی این خلیج که مرز ایران و عمان را تشکیل می‌دهد، مطلع می‌شویم. در نهایت، سفر به خلیج فارس بدون لذت بردن از آشپزی آن، به ویژه غذاهای خوشمزه دریایی با ادویه‌های فراوان و نان های سنتی، کامل نمی‌شود.

این نشریه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می‌شود. خانم پارچاناکی، دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است. وی حدود سه سال است که زبان فارسی را در رایزنی فرهنگی کشورمان می‌آموزد.

مجله چشم‌انداز ایران علاوه بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس  www.iranorama.grاز طریق پست الکترونیکی برای بیش از ۳۰۰۰ نفر از علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می‌شود.

پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی علاقه‌مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های فرهنگی یونان است. همچنین، امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

کد خبر 1750736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha