مجلس خبرگان رهبری، پایه ولایت فقیه و زمینه مقبولیت آن است

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری پایه ولایت فقیه است، گفت: مشروعیت ولایت فقیه از جانب خدا و امام معصوم(ه)‌است ولی مقبولیت از جانب مردم اعطا می شود و این مهم در جمهوری اسلامی از طریق انتخابات مجلس خبرگان رهبری محقق می شود.

حجت الاسلام جواد جعفری، داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اظهار کرد: مجلس خبرگان نقش اطمینان بخش در استمرار نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی به وجود هفت کمیسیون در مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: چهار کمیسیون مربوط به حوزه رهبری و سه کمیسیون در قالب کمیسیون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فعالیت می کند.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان زنجان از مجلس خبرگان به عنوان یک تشکل فرانهادی با موقعیت حساس در نظام و مشروعیت حکومت یاد کرد و افزود: شنیدن حرف‌های نسل جدید یکی از وظایف مهمی است که باید به آن توجه شود. شنیدن حرف نسل نو موضوع مهمی است که مجلس خبرگان می‌تواند به واسطه جایگاهش در این زمینه نیز مؤثر واقع شود.

وی ضمن اشاره به فراهم کردن زمینه حکمرانی نخبگان و جوانان افزود: شنیدن حرف‌های نسل جدید یکی از وظایف مهمی است که باید به آن توجه شود. شنیدن حرف نسل نو موضوع مهمی است که مجلس خبرگان می‌تواند به واسطه جایگاهش در این زمینه نیز مؤثر واقع شود.

به گفته حجت الاسلام جعفری، نسل جدید با وجود ویژگی‌های بسیار خوب و بلوغ زودرس اجتماعی و سیاسی که دارند، می‌توانند در راستا شفاف‌سازی و رضایت عمومی، کمک‌کننده باشند.

وی با یادآوری اینکه باید به نسل حاضر توجه کرد، خاطرنشان کرد: با وجود نسل جدید می‌توانیم نقش بانوان در جامعه را چشمگیر کنیم؛ بانوان می‌توانند با الگوهای اسلامی تحول ایجاد کنند و در جامعه پررنگ‌تر حاضر شوند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه بانوان می‌توانند در انتخابات نقش مهمی داشته باشند، تصریح کرد: نقش بانوان در تحکیم خانواده، بالندگی جامعه و انتخابات تبیین شود. انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرد که بانوان با حفظ عفاف و حجاب نقش‌های اجتماعی بسیار قوی داشته باشند.

به گفته داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از زنجان، حضور مردم مایه قوام و قدرت نظام جمهوری اسلامی در برهه های مختلف بوده و موجب کم رنگ شدن مشکلاتی است که دشمنان در صدد ایجاد آن برآمده اند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری پایه ولایت فقیه و زمینه مقبولیت آن است، گفت: مشروعیت ولایت فقیه از جانب خدا و امام معصوم(ه)‌است ولی مقبولیت از جانب مردم داده می شود.

کد خبر 1750885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha