گشت های مشترک تعزیرات با همکاری ضابطین در حفظ ثبات بازار در حال انجام است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستانهای ورامین قرچک و پیشوا گفت:گشت های مشترک با همکاری ضابطین بصورت موردی انجام می شود  و بمناسبت عید نوروز در سال جاری از پانزده اسفند این مرحله راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران،محمدرضا خضابی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستانهای ورامین قرچک و پیشوا در جمع خبرنگاران گفت: تعزیرات حکومتی زیر مجموعه وزارت دادگستری است اصناف و مراکز عرضه فروش مستقیم هر نوع جنس و ارائه خدمات و مراجع دولتی بحث رسیدگی به تخلفات آنها بر عهده ما می باشد. 
وی افزود: مرجع رسیدگی ما هستیم و مراجع نظارتی ما  اتاق اصناف، شبکه بهداشت، ادارات صمت، جهاد و دامپزشکی بصورت ضابط در کنار ما هستند. 
خضابی گرانفروشی ، احتکار، قاچاق کالا، تخلفات بهداشتی و... را از جمله موارد تخلف عنوان کرد و بیان داشت:بیشترین جریمه ثبت شده، قاچاق کالا توسط انباری در قرچک بود که به سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد در خصوص گران‌فروشی و  قاچاق ارز نیز پرونده های متعدد تشکیل شده است. 
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستانهای ورامین قرچک و پیشوا ادامه داد:سامانه ۱۳۵ جهت ثبت گزارشات مردمی فعال است و به اطلاع مردم عزیز این مطلب را برسانیم که جریمه های تعزیراتی در دو سال اخیر برای بازدارندگی ده برابر شده است. 
خضابی برخورد با قاچاق سوخت را جدی عنوان کرد و گفت: سه پرونده قضایی در خصوص سوخت تشکیل شده است و در پمپ بنزین ها نیز وظیفه جایگاه داران ارائه کارت سوخت است و اگر جایگاهی این مهم را انجام نداد مردم  با شکایت نزد شرکت نفت و ارجاع آن به حوزه قضایی در تعزیرات به آن رسیدگی می گردد. 
وی افزود: در خصوص ارزان فروشی جرم انگاری نشده است و در خصوص طلافروشان نیز اگر طلای بدون اجرت عیار آن ثابت بماند مشکلی ندارد. 
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستانهای ورامین قرچک و پیشوا در خصوص گشت های عوامل این اداره بیان داشت: گشت های مشترک با همکاری ضابطین بصورت موردی انجام می شود  و بمناسبت عید نوروز در سال جاری از پانزده اسفند این مرحله راه اندازی خواهد شد. 
وی ادامه داد: رستوران ها بابت ارزش افزوده و مالیات از مشتری نباید وجهی را دریافت کنند و باید این مبلغ از درآمد حاصل از فروش خود به مؤدیان داده شود. 
خضابی در پایان بیشترین پلمپ های صورت گرفته را از صنف نانوایی ها با تخلفات متعدد اعم از کم فروشی و گران‌فروشی عنوان کرد.

کد خبر 1750985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha