۲۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر از مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی استان، ۲۵ هزار و ۲۰۰ خانوار ماهانه مستمری دریافت می کنند.

محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از خراسان شمالی اظهارکرد: اکنون هیچ خانوار واجد شرایط در پشت نوبت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیت ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر در استان تحت پوشش این نهاد هستند و از خدمات مستمر و غیر مستمر استفاده می کنند.

توحیدی مقدم با اشاره به خدمات ارائه شده تجهیزات توانبخشی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی عنوان کرد: در دو سال اخیر، ۱۱۰ میلیارد ریال برای تجهیزات توان بخشی استان هزینه شده است که نسبت به دو سال گذشته ۴۸۹ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: ۶۲ میلیارد ریال انواع تجهیزات توانبخشی از ابتدای سال جاری تاکنون تامین و میان مددجویان این نهاد در استان توزیع شده است.

 توحیدی مقدم اضافه کرد: از مجموع این میزان اعتبار ۳۴ میلیارد ریال برای خرید وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک، باطری سمعک، تشک مواج و سایر اقلام توانبخشی هزینه شده است.

 وی تصریح کرد: همچنین بیش از هشت میلیارد ریال برای خرید اندام مصنوعی ۵۰۰ مددجو، ‌هشت میلیارد ریال هزینه درمان معلولان در بخش های مختلف و ۱۲ میلیارد ریال نیز برای مناسب سازی جامعه هدف هزینه شده است.

به گفته وی همچنین در حال حاضر ۶۴ مرکز توان بخشی روزانه، شبانه، ویزیت در منزل در استان وجود دارد که هشت واحد این دو سال اخیر راه اندازی شده و مجوز ۵ مرکز جدید داده شده است.

کد خبر 1751004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha