بایدها و نبایدهای مساجد از زبان آیت الله حسینی/مساجد پایگاه اصلی انقلاب و تداوم آن هستند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه اصلی انقلاب و تداوم آن را مساجد دانست و بر بهره‌گیری از این اماکن مقدس در راستای گسترش دین، فرهنگ و معنویت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست معارفه رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و اظهار کرد: مسجد خانه خداوند و یکی از توفیقات الهی است که انسان بتواند پایه گذار و خادم خانه خداوند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: این کار مربوط به انبیا و اولیا الهی است که خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام جهت عبادت بندگان دستور ساخت خانه کعبه را صادر فرمود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر قدم و قلمی که در مسیر شیطان باشد خسارت بوده و برخی در این مسیر شیطانی گام برمی‌دارند، افزود: خداوند متعال به برخی نیز توفیق می‌دهد که در مسیر پروردگار الهی گام برداشته و باید قدر این توفیق را بدانند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات فراوانی نصیب مردم شد، ادامه داد: اگر حکومت پهلوی بود این توفیقات امروزی در جامعه وجود نداشت.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در گذشته بر شعائر دینی پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی و معنوی می‌تاختند که اگر این پایگاه‌ها وجود نداشت، نور الهی در دنیا خاموش می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاید ۱۰۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد نبود ولی هم اکنون به برکت نظام و انقلاب حدود هزار و ۸۰۰ مسجد و حدود ۸۰۰ حسینیه در استان وجود دارد.

آیت الله حسینی یادآور شد: مساجد مبدا و محل حرکت انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز همین مکان‌ها انقلاب را نگه داشته و از آن حفاظت و حراست می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وجود مساجد و حسینیه ها باعث شکل‌گیری اجتماعات می‌شود، اظهار کرد: مساجد محل اجتماعات مردمی و بیان مسائل بوده و باعث اتحاد و انسجام بین مردم می‌شوند.

وی افزود: اگر اجتماعات در مساجد شکل بگیرد، این پایگاه‌های عظیم می‌توانند در زمینه تربیت فرزندان و برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های ارزشمندی انجام دهند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید خدمت و فعالیت در مسجد را یک توفیق بدانیم، ادامه داد: مساجد وظیفه خطیری در حوزه فرهنگ بر عهده داشته و محلی برای رفع مشکلات مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان پایگاه امن الهی در زمینه تربیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه نقش محوری دارند.

وی پایگاه اصلی انقلاب و تداوم آن را مساجد دانست و بر بهره‌گیری از این اماکن مقدس در راستای گسترش دین، فرهنگ و معنویت تاکید کرد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه کار و تلاش و همچنین مدیریت مسجد باید اصولی باشد، یادآور شد: اگر حوزه فرهنگ و مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... به درستی مدیریت شود، می‌توان به بهترین نحو از کارکردهای مسجد در راستای رشد و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول و تولید مسجد بوده که هم اکنون توانست همه قدرت‌های جهانی را به چالش بکشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مدیریت مسجد نباید رها شده باشد، اظهار کرد: در سطح کلان برای یک مدیریت واحد و استفاده از همه ظرفیت‌های لازم جهت مدیریت مسجد تصمیم‌هایی اتخاذ شده است.

آیت الله حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه در مسجد پایگاه مقاومت، امام جماعت، هیئت امنا، کانون فرهنگی و هنری و همچنین هیئت مذهبی فعالیت دارند، این ظرفیت‌های متعدد باید مدیریت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت جمع آوری اطلاعات هر مسجد و ثبت آن در سامانه مربوطه، افزود: باید مشخصات هیئت امنا، مختصات هر مسجد، فعالیت‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به هر مسجد به درستی رصد و در سامانه مربوطه جهت تهیه شناسنامه هر مسجد به ثبت برسد.
وی با اشاره به اینکه جانمایی مساجد در مکان‌های فاقد مسجد باید تعیین و اعلام شود، یادآور شد: فعالیت‌های هر مسجد باید با محوریت امام جماعت به عنوان مدیر مسجد صورت گیرد.
آیت الله حسینی از رابطین و مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و شهرستان‌ها خواست مسائل و مشکلات مساجد را رصد و آنها را به امام جماعت مسجد مربوطه اعلام کنند.
گفتنی است در این نشست معارفه رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.
کد خبر 1751168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha