چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

از همان ابتدای دوران مدرسه به مسجد میرفتم و در برنامه های مسجد و کانون شرکت داشتم. علاقه مند به یادگیری تلاوت قرآن بوده و به همین منظور با دوتا از دوستانم به دارالقرآن میرفتیم و در کلاس های آموزشی آنجا شرکت داشتیم.

خبرگزاری شبستان: حکیمه پاکباز/ اراک

یازدهم ماه مبارک شعبان سالروز خجسته میلاد حضرت «علی اکبر (ع)» جوان برومند دشت کربلا است که این روز در تقویم شمسی به عنوان روز جوان نامگذاری شده است و در ایران اسلامی همواره شاهد حضور جوانانی هستیم که با تاسی از ایشان گام در مسیر ارزش های دینی و انقلابی نهاده و موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند.

جوانان با ایمان، ولایتمدار و متدین ایران اسلامی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی  با حضور در صحنه و نثار جان خود سبب پیروزی بزرگی شدند که این پیروزی سبب شد تا جوانان بعد از انقلاب در عرصه های علمی، فرهنگی، دینی، ورزشی، و ... با فراغ بال و در امنیت و آرامش به تحقیق و پژوهش و فعالیت در راستای حرکت و پیشرفت ایران عزیز گام بردارند.

یکی از این جوانان رضا منصوری جوان  ۲۸ ساله اراکی و از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی است که تا کنون افتخارات زیادی را در سایه قرآن و اهل بیت(ع) و تلاش و کوشش به دست آورده است و امروز یکی از افتخارات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و کشور محسوب می شود.

چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

منصوری فارغ التحصیل رشته حقوق و در حال حاضر در زمینه مشاوره حقوقی، طراحی سایت و برنامه نویسی فعالیت دارد.

این جوان موفق اراکی در گفتگو با شبستان با اشاره به نقش مسجد و کانون فرهنگی هنری مسجد در موفقیت های خود، گفت: من فعالیت فرهنگی را از مسجد و حضور در فعالیت های فرهنگی و آموزشی کانون آغاز کردم و از همان ابتدای دوران مدرسه به مسجد میرفتم و در برنامه های مسجد و کانون شرکت داشتم. علاقه مند به یادگیری تلاوت قرآن بوده و به همین منظور علاوه بر شرکت در کلاس های قرآنی کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با دوستانم به دارالقرآن میرفتیم و در کلاس های آموزشی آنجا شرکت داشتیم.

در تابستان ها که کانون مسجد، کلاس های آموزشی مانند خطاطی، روخوانی و روانخوانی قرآن، کامپیوتر و... داشت با اشتیاق در این کلاس ها شرکت میکردم از همانجا بود که علاقه ام به یادگیری مباحث کامپیوتر شکل گرفت و این آموزش هارا در موسسات فنی و حرفه ای ادامه دادم.

 بعد از گذراندن دوره راهنمایی و ورود به دبیرستان در سال انتخاب رشته با توجه به علاقه ای که نسبت به رشته حقوق پیدا کرده بودم علوم انسانی را جهت ادامه تحصیل انتخاب کردم و در زمان انتخاب رشته کنکور با توجه به اینکه امکان تحصیل و اشتغال همزمان برایم اهمیت داشت، دانشگاه پیام نور را جهت ادامه تحصیل در رشته حقوق انتخاب نمودم.

چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

در دانشگاه نیز به دلیل فعالیت های فرهنگی که از سال ها پیش در کانون انجام می دادیم و علاقه به آن در واحد فرهنگی و دفتر نهاد فعالیت کرده و در دوران دانشجویی در مسابقاتی که در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) با عنوان قرآن و عترت برگزار میشد شرکت میکردم و الحمدلله توفیق کسب رتبه های برتر را در سطح های مختلف و سال های متوالی داشتم. پس از فارغ التحصیلی به خدمت مقدس سربازی رفتم و در انتهای دوران خدمتم ازدواج کردم.

این جوان موفق اراکی  لطف و عنایت خداوند را سبب رشد و پیشرفت خود در زندگی می داند و می گوید: قطعا به برکت رفتن به مسجد، قرائت قرآن، نماز خواندن و شرکت در برنامه های متنوع کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی بوده که توانستم موفقیت هایی را کسب کنم و این موفقیت ها با تلاش های مستمر و توکل بر خداوند متعال محقق گردیده است.

وی طبیعت گردی و مشاهده زیبایی های خلقت، شرکت در جلسات معنوی به منظور رشد و تعالی روح، علوم کامپیوتری و فضای مجازی، نجوم و آشپزی را از علایق خود دانست و ادامه داد: مطالعه و تحقیق و پژوهش از دیگر علاقمندی های بنده است.

این جوان نخبه اراکی یکی از بهترین و عالی ترین دوران های زندگی خود را حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت و برنامه های فرهنگی مسجد می داند و شکرگزار خدای بزرگ است که در این مسیر قرار گرفته است.

منصوری از دوران نوجوانی تا کنون در مسابقات مختلفی شرکت و برگزیده شده است که آخرین بار در همین سال در رشته ترجمه بزرگسالان مسابقات نور شهرستان اراک حائز رتبه دوم شده است.

چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

 از دیگر رتبه هایی این جوان اراکی می توان به کسب رتبه اول رشته اپلیکیشن در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور ۱۳۹۸، کسب رتبه سوم در بخش فناوری رشته تولید نرم افزار در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۱۳۹۷، کسب رتبه دوم در رشته فناوری (تولید ربات و اپلیکیشن) در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور ۱۳۹۷، کسب رتبه سوم رشته نرم افزار و اپلیکیشن در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۱۳۹۶، کسب مقام دوم در بخش فناوری رشته تولید نرم افزار در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور ۱۳۹۶، کسب رتبه سوم رشته اذان و اقامه در مسابقات استانی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور ۱۳۹۵ اشاره کرد.

منصوری همچنین کسب رتبه اول کشور در ماراتن تولید اپلیکیشن شتاب سازمان فضای مجازی سراج ۱۳۹۹، کسب رتبه پنجم کشور در ماراتن تولید اپلیکیشن سردار دلها - سازمان فضای مجازی سراج ۱۳۹۹، کسب رتبه پنجم کشور در ماراتن تولید اپلیکیشن اربعین - سازمان فضای مجازی سراج ۱۴۰۰،  کسب رتبه سوم در رشته قرائت قرآن کریم مسابقات بسیج شهر اراک ۱۳۹۴، کسب رتبه دوم در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در مسابقات مدهامتان مرحله استانی ۱۳۹۱، کسب مقام سوم در رشته قرائت قرآن کریم شاخه آزاد(جوانان) در بیست و سومین دوره مسابقات رقابت مهر مرحله استانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۳۹۰، کسب مقام اول قرائت قرآن کریم در مسابقات رقابت مهر مرحله شهرستانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۳۹۰، کسب رتبه دوم در رشته اذان مرحله ناحیه آموزش و پرورش شهر اراک ۱۳۸۸ را نیز در کارنامه خود دارد.

چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

وی در پیشنهاد به نوجوانان و جوانان برای حرکت در مسیر درست می گوید: همه ما ناگزیر باید افرادی را الگوی زندگی خود قرار دهیم و چه بهتر اگر این افراد ائمه اطهار(ع) و افراد شایسته و برگزیده خداوند باشند چه بسا دانشمندان و بزرگانی که این افراد را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و به موفقیت های زیادی دست یافته اند. فقط از خداوند متعال یاری بطلبید و در مسیر رضایت او قدم بردارید و بدانید که خالق هستی در همه احوالات نظاره گر و یاری دهنده شما خواهد بود.

منصوری اضافه کرد: جوانان باید بدانند که نباید از تلاش دست بردارند و اگر در مسیری شکست خوردند نا امید نشوند که قطعاً در پایان هر سختی آسانی خواهد بود.

وی در پایان خطاب به جوانان بیان کرد: از حضور در اماکن مقدسی چون مسجد بهره ببرید و با مطالعه کردن و کتاب خواندن به علم خود بیافزایید. از برکت وجود پدر و مادر استفاده کنید و شکرگزار این نعمت ها باشید که وجودشان موجب رحمت الهی است. حتماً علاقه مندی های خود را شناسایی کنید و برای تحقق اهدافتان ابتدا آموزش ببینید و در مسیر موفقیت قدم گزاشته و پای فشاری کنید.

چرایی موفقیت مستمر جوانان اراکی در مسابقات قرآنی

کد خبر 1751186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha