ممنوعیت ورود نمایندگان کانادایی به مساجد به دلیل سکوت در جنگ غزه

در آستانه ماه مبارک رمضان، ۳۰۰ گروه مسلمان کانادایی اعلام کردند که اعضای پارلمان این کشور در فضاهای مذهبی خود پذیرفته نمی شوند مگر اینکه خواستار آتش بس در غزه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nowtoronto»، در آستانه ماه مبارک رمضان، ۳۰۰ گروه مسلمان کانادایی اعلام کردند که اعضای پارلمان این کشور در فضاهای مذهبی خود پذیرفته نمی شوند مگر اینکه خواستار آتش بس در غزه شوند.

این گروه‌ها هشدار دادند؛ تا زمانی اعضای پارلمان خواستار آتش‌بس فوری در غزه، بازگرداندن بودجه برای آژانس امدادرسانی سازمان ملل و محکوم کردن جنایات جنگی اسرائیل در غزه نشوند از آنها در مساجد خود استقبال نخواهند کرد.

شورای ملی مسلمانان کانادا در نامه ای سرگشاده که به امضای تعداد زیادی از متولیان مساجد مختلف رسیده، تاکید کرده اند که از پذیرش نمایندگانی که به از عمل به تعهدات خود به طور آشکار خودداری می‌کنند در مراسم ماه مبارک رمضان در مساجد معذور خواهند  بود.

در این نامه آمده است: اگر نمی‌توانید علنا به همه موارد فوق متعهد شوید، ما نمی‌توانیم فرستی برای سخنرانی در اختیار شما قرار دهیم.

امضا کنندگان این نامه افزودند: رمضان ماه انسانیت است و ما در این ماه تنها نمایندگانی که در تعهد ما به انسانیت سهیم باشند، مورد استقبال قرار می‌دهیم  تا در این مکان‌های مقدس با ما صحبت کنند.

در این نامه همچنین آمده است که نمایندگان پارلمان باید با جریان ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل از طرف کانادا مخالفت کنند و از حق کانادایی ها برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بدون ترس از انتقام دفاع کنند.

«عبدالفتاح توکل»، رئیس شورای ائمه جماعات کانادا، یکی ازسازمان‌هایی است که این نامه را امضا کرده است گفت که این نامه درباره ارسال پیام به سیاستمداران است.

وی افزود: آنهایی که در مناصب قدرت و مسئولیت هستند، ضروری است که برای جلوگیری از کشتار از مردم حمایت کنند و ما انتظار داریم از مقامات دولتی که انتخاب می شوند و در این سمت ها قرار می گیرند نماینده مردم باشند.

تواکال گفت: نمایندگانی که از امضای این تعهدات امتناع می ورزند خطر از دست دادن سرمایه سیاسی در جوامع  مسلمان را دارند.

وی تاکید کرد که مسلمانان کانادایی حاضر نیستند به کلمات پوچ و وعده های دروغ بسنده کنند.

کد خبر 1751419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha