هوشمندی این است که زبان خود را به زیبایی ارائه دهید

شیخ حسینه گفت: برخی افراد وقتی ثروتمند می شوند فکر می کنند که صحبت کردن به زبان انگلیسی هوشمندی است. آنها فکر می کنند که بچه ها وقتی انگلیسی صحبت می کنند بسیار ماهر می شوند. در صورتی که صحبت کردن به زبان انگلیسی آنها را باهوش نمی کند. من معتقد نیستم که برای باهوش بودن فقط باید یک زبان یاد بگیرید و به آن زبان صحبت کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش گفت: برخی افراد وقتی ثروتمند می شوند فکر می کنند که صحبت  کردن به زبان انگلیسی هوشمندی است. آنها فکر می کنند که بچه ها وقتی انگلیسی صحبت می کنند بسیار ماهر می شوند در صورتی که صحبت کردن به زبان انگلیسی آنها را باهوش نمی کند. من معتقد نیستم که برای باهوش بودن فقط باید یک زبان یاد بگیرید و به آن زبان صحبت کنید. مردم برای امرار معاش مجبورند زبان های زیادی را یاد بگیرند اما تکریم زبان مادری و عمل به تکلم آن وظیفه اصلی یک ملت است.

شیخ حسینه افزود: برای تامین نیازهای محل کار و اقامت، یادگیری زبان های زیادی ضروری است. آموزش باید به زبان مادری باشد و در کنار آن دو یا سه زبان دیگر  به کودکان آموزش داده شود. از سوی برخی ها تلاش شد تا حق صحبت کردن به زبان مادری از ما گرفته شود.

نخست وزیر بنگلادش همچنین گفت: جنبش زبان مادری از دانشگاه داکا آغاز شده است. بانگاباندو شیخ مجیب الرحمن، که در آن زمان دانشجوی گروه حقوق دانشگاه داکا بود، ابتکار عمل را به دست گرفت و یک سازمان دانشجویی را تشکیل داد و لیگ دانشجویی بنگلادش تأسیس شد. او "شورای مبارزه زبانی" را با چند سازمان دیگر تشکیل داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در نتیجه ابتکار عمل پدر ملت و با نهضت زبان به رهبری وی به استقلال و آزادی رسیدیم و به عنوان یک ملت مستقل، عزت نفس یافتیم. امروزه بنگلادش تنها کشور زبانی در جنوب آسیا است.

کد خبر 1751711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha