جهاد تبیین و روشنگری راه مبارزه جنگ‌ تبلیغاتی دشمن است

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه در آموزه های دینی تشکیل حکومت اسلامی دو رکن دارد، گفت: مردم که یک رکن اصلی آن هستند، مهمترین پشتوانه و قدرت حکومت اسلامی می باشند و با مشارکت در انتخابات جلوی جنگ تبلیغاتی دشمن می ایستند.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در رابطه با موضوع «انتخابات و مشارکت اجتماعی؛ بازخوانی نگاه اسلام به مسئله مشارکت اجتماعی»، اظهارداشت: در آموزه های دینی تشکیل حکومت اسلامی دو رکن دارد؛ یک رکن  حاکم اسلامی که در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج)، ولی فقیه عهده دار این مسئولیت است و مشروعیت الهی حکومت نیز به این مهم است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: رکن دیگر حکومت اسلامی مردم هستند یعنی با حضور و همراهی مردم، حکومت اسلامی تشکیل می شود و با همراهی و حمایت مردم حکومت اسلامی تداوم می یابد.

وی بیان کرد: حاکم اسلامی و حکومت اسلامی باید دارای مقبولیت نیز باشد تا حکومت اسلامی تداوم پیدا کند و مهمترین پشتوانه و قدرت حکومت اسلامی مردم هستند.

حجت الاسلام الهی نژاد اظهارکرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) این دو رکن را یعنی مشروعیت و مقبولیت را با هم جمع کرد و حکومت مردم سالاری دینی را تشکیل داد.

توجه به تقوای اجتماعی و سیاسی در کنار تقوای فردی

قائم مقام بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در رابطه با این موضوع که مسئله مشارکت اجتماعی، اساسا مقوله تقوا فردی است یا جنبه اجتماعی هم دارد؛ گفت: رعایت تقوا علاوه بر حوزه فردی و زندگی شخصی، در زمینه اجتماعی  و زندگی سیاسی نیز لازم است.

وی ادامه داد: تقوای سیاسی یعنی اینکه انسان به وظایف اجتماعی خود به درستی عمل کند و سستی نکند و بی تفاوت نباشد و در سرنوشت سیاسی خود و آینده کشور خود مشارکت کند و برای انتخاب نمایندگان و کارگزاران حکومت؛ دقت کند و سرنوشت کشور را به افراد صالح بسپارد.

عدم مشارکت در انتخابات و بی توجهی به سرنوشت کشور خلاف تقواست

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه وعده های دروغ و ناشدنی برخی نامزدها خلاف تقواست، خاطرنشان کرد: انتخاب افراد با رویکرد تامین منافع شخصی، صرف هزینه های مالی بی مورد در تبلیغات انتخاباتی خلاف تقواست و مهم تر از همه شرکت نکردن در انتخابات و بی اعتنایی و بی توجهی به سرنوشت کشور بزرگترین بی تقوایی و گناه است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به موانع پیش روی مشارکت حداکثری اشاره کرد و گفت: مهمترین آسیب و مانع روانی، جنگ‌ تبلیغاتی دشمنان و عوامل داخلی آنهاست که تلاش می کند مردم را دلسرد و ناامید کنند.

وی اظهارکرد: جمهوری اسلامی علی رغم توفیقات منطقه ای و بین المللی و پیشرفت های چشمگیر، متاسفانه در جنگ روانی تبلیغاتی، مظلوم واقع شده است و راه مبارزه با این جنگ‌ تبلیغاتی جهاد تبیین و روشنگری است.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه در جنگ تبلیغاتی، دشمن تلاش می کند مردم را از اصلاح امور ناامید کند، گفت: مهمترین چالش برای جمهوری اسلامی جنگ روانی تبلیغاتی است و راه مبارزه با آن جهاد تبیین و روشنگری عمارگونه است.

وی با اشاره به اینکه مانع و چالش دیگری که موجب دلسردی برخی افراد می شود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، عنوان کرد: متاسفانه عملکرد اقتصادی دولت ها تاکنون رضایت بخش نبوده و نتوانسته است، مشکل اشتغال و معیشت را به صورت اساسی حل کند، گرچه دولت ها زحمت کشیده اند و دولت انقلابی کنونی نیز اقدامات اساسی برای حل مشکل معیشتی مردم انجام داده است، اما هنوز مردم در سختی هستند و همه بخصوص دولتمردان باید در سطح ملی و منطقه ای برای حل مشکل اقتصاد و اشتغال مردم تدبیر و چاره  اساسی بیندیشند و موجب رضایت و آرامش مردم را فراهم کنند.

با مشارکت در سرنوشت کشور زمینه حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با مفاسد فراهم شود

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: آنچه باید همگان دقت کنند این است که باید با مشارکت در سرنوشت کشور و انتخاب افراد شایسته زمینه حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با مفاسد را فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بیان کرد: باید مراقب باشیم بخاطر برخی مشکلات و مفاسد نسبت به اصل نظام و عزت و استقلال کشور بی تفاوت نباشیم و ان شاءالله روز ۱۱ اسفند ماه با حضور حداکثری در انتخابات بر تداوم عزت و استقلال مان پافشاری می کنیم و دشمنان را مایوس  خواهیم کرد.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه ناامیدی، بی تفاوتی  و قهر با انتخابات یعنی قهر با سرنوشت کشور، یعنی بی تفاوی نسبت به عزت، استقلال و پیشرفت کشور است، اظهارکرد: پیشنهاد این است که منتقدین و معترضین به وضع موجود در انتخابات شرکت کنند و به طور مشخص، رأی به نامزدی خاص از میان افراد تأیید صلاحیت شده، به عنوان "منتخب منتقدین" بدهند در این صورت شرایطی برای شنیده شدن صدای آنها و پیگیری مطالباتشان و گره گشایی از مشکلات کشور، فراهم می شود و از طرفی از خطر بی تفاوتی و بی مسئولیتی نسبت به سرنوشت کشور، نیز دفع خواهد شد.

کد خبر 1751729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha